Bra mjölkpump?
Vilken mjölkpump är bra? Finns det nån bra på apoteket, t ex?
Vilken mjölkpump är bra? Finns det nån bra på apoteket, t ex?
Jag undrar också... Jga ska använda min ganska mycket då jag ska börja jobba tidigt och vi ska dela på ledigheten . Jga ska vara hemma 60%.
Vet att när jag fött min första son lånade jag en elektrisk mjölkpump o inget hände, ingen mjölk kom alls, sen köpte jag den där handpumpen på apoteket o den är kanon!!! Kom jätte mkt mjölk då. Så den rekomenderar jag, är mkt billigare än de elektriska!
Jag köpte en Medela som funkar både med sladd och på batteri. Jag tyckte den var super och använde den ganska mycket under en period, åtminstone 2-3 gånger per dygn. Synd bara att dottern vägrade dricka på flaska, så det var bara att slänga all fryst mjölk sen:(
Jag har apotekets hand pump. Skit bra och desutom billig.
Jag använde Avent handpump från bla apoteket. Fungerade jättebra. Kostar ca 500:-
Jag provade även röret som Coolchick beskriver ovan, och den kan jag INTE rekommendera. Gör ont och är komplicerad att använda om man pumpar mycket åt gången.
Den där billiga rörformade från apoteket var rena skämtetenligt mig, funkade inte alls för min del. Fick sitta med båda händerna och kämpa och ändå kom knappt nåt fast brösten var fulla. Rekomenderar den andra från Avent eller Medela.
Jag köpte också dendär billiga "rörformade" på apoteket. Funkade INTE, slutade med att jag fick mjölka ur med fingrarna. Nästa gång ska jag nog vara hemma lite kortare och killen vara hemma mer, så då ska jag nog köpa något bättre. Har hört mest gott om Avent Isis och Medela.
Hej!
Jag körde Medela Swing och kan varmt rekomendera den :) Den e liten o går både på batteri och med sladd :)
Pumpade till dottern i 5 månader då hon inte tog bröstet så bra, så den htål att köras mkt :)
Jag kommer hyra en från BB den här gången också. Jag tror de har Meddela, men en stor gammal variant som funkade jättebra för mig. Jag tänkte först köpa en men det är ju rätt dyrt med en elektrisk i alla fall.
Den enda som funkade bra till mina tuttar var handpumpen för 100-lappen på apoteket.
Jag fick en Avent handpump av en gammal kompis men det hände inte mye när jag använde den...
Hade medela handpump,men det var jobbigt att pumpa... denna gången ska jag köpa en elektrisk...dock är de dyra
Jag var jättenöjd med Avent Isis.
Avent Isis var kanon tyckte jag
Avent på apoteket är kanon!