• Anonym (orolig)

svart bajs

Ikväll då jag var på toa var mitt bajs svart, jag var inte lös i magen eller nåt utan det var bara färgen som var alldeles svart. Jag åt rödbetor kan det ge svart bajs. Hjälp jag är så orolig

• Svar på tråden svart bajs
  • Anonym

äter du järntabletter eller nått annat med mossor av järn?

• lia76

Kan nog bero på det.
    Äter man livsmedel som innehåller mycket järn så kan man få svart avföring

Ida 080901, Stella 060923
  • gormisen

Rödbetor färgar det mesta! Mår du bra och det bara har haft en konstig färg ikväll behöver du säkert inte oroa dig!
    P.s. kissar du rött beror det på rödbetorna!

• Anonym (orolig)

nej jag äter inte järntabletter eller liknande. Blir så orolig att jag får ont i magen av det. Tänk om det är något riktigt farligt? De flesta verkar ju få rött bajs av rödbetor inte svart

• Anonym
    Svar på #4
    men om du blandar brunt o rött så blir det ju nästan svart
  • Anonym (orolig)

kanske det jag hoppas på det jag är så bra på att katastroftänka och tror alltid det värsta sitter med värsta dödsångesten nu

• Anonym (Been there)

Du har väl ätit nåt järnrikt kanske? Blodpudding t ex?

• Anonym (orolig)

nej jag har inte ätit blodmat eller något sånt igår åt jag pyttipanna och rödbetor och det an ju inte vara så järnrikt

• speed

Den viktigaste frågan: Känner du dig OK? Om du gör det så är du med största sannolikhet OK. Jag har haft alla bruna nyanser mellan svart och vit när jag skitit och alla gula nyanser mellan GUL och genomskinlig när jag pinkat, men jag har alltid kännt mig bra. Strunta i hur det ser ut när du björnar och känn efter hur du mår istället. Eller sluta titta ;o)

Svar på tråden svart bajs