Finaste hundrasen?
Läste tråden om världens fulaste hund och tänkte höra med er vilken hundras ni tycker är finast? Själv tycker jag boxer är en väldigt vacker hundras. Ser ut som sammet i pälsen och har fina former.
Läste tråden om världens fulaste hund och tänkte höra med er vilken hundras ni tycker är finast? Själv tycker jag boxer är en väldigt vacker hundras. Ser ut som sammet i pälsen och har fina former.
Shäfer :)
har inte med ras å göra utan personlighet och utstrålning....
jag gillar cavalierer!! (har två i mitt galleri) Jag hade två som tyvärr båda är döda, och otroligt saknade... Min nästa hund bir dock en Kelpie! Dom är ju oxå såå vackra, och lite mer av en "working" hund än cavalieren.. ..
Norsk buhund. Speciellt de ljusa hundarna med mörka läppar och ögon. De är så otroligt söta.
irländs varghund är fin
grand danois (stavas) är ståtliga
afganhundar är med väldigt stilga hundar
mina 3 favvisar
Självklart släthårig foxterrier på första plats
Sen tycker jag att bullterriers är vackra!
Självklart är det personligheten hos hunden som är avgörande. Min hund är en blandras mellan schäfer/bordercollie och vacker som en dag. *S*
Anars gillar jag långhåriga schäfrar.
De hundar jag gillar mest är alaska malmute och sibiren huskey.
Men eftersom jag tycker de ska vara där de kan dra släde och jobba med det som de ska så kommer jag aldrig att skaffa en sådan Om jag inte flyttar uppåt
Labrador tycker jag är fina, såklart var min Atlas världens finaste
Nu har vi en blandning mellan dobermann, border collie och labrador, men hon är lika fin i mina ögon
Tibetansk spaniel och Kinesisk naken hund är finast tycker jag
Oj vilken spridning. Kan tillägga att jag tycker shiutsu eller vad de heter är jättesöta. Det är nog de sötaste hundar jag sett tror jag.