• vampyria2

Om man har gjort en syn undersökning hos optiker synsam kan man då handla linser i en annan synsambutik?

Jag var och gjorde en synundersökning och handlade linser hos synsam i stockholm, nu skulle jag villja slipa åka in dit för att handla fler, är det nån som vet om jag kan handla dem i en annan synsambutik ?

• Svar på tråden Om man har gjort en syn undersökning hos optiker synsam kan man då handla linser i en annan synsambutik?
  • tingi
    vampyria2 skrev 2009-03-13 23:05:08 följande:
    Jag var och gjorde en synundersökning och handlade linser hos synsam i stockholm, nu skulle jag villja slipa åka in dit för att handla fler, är det nån som vet om jag kan handla dem i en annan synsambutik ?
    ja, du kan handla hos vilken optiker som helst. förutsatt att dom har dina linser. dom kommer dock ringa och kolla med den butiken där du gjorde undersökningen för att få rätt uppgifter.
  • susannemalmö

Fast synsam har väl ett gemensamt register för sina kunder. Jag går till tre olika synsambutiker, beroende på vilken som har tid först och det har aldrig varit några problem och de har inte behövt ringa.

• tingi
    susannemalmö skrev 2009-03-17 19:43:04 följande:
    Fast synsam har väl ett gemensamt register för sina kunder. Jag går till tre olika synsambutiker, beroende på vilken som har tid först och det har aldrig varit några problem och de har inte behövt ringa.
    i sthlm har synsam-butikerna inget gemensamt register iaf. kan vara om det är samma ägare till tre butiker som har gemensamt kanske?
Svar på tråden Om man har gjort en syn undersökning hos optiker synsam kan man då handla linser i en annan synsambutik?