Vill man inte nödvändigtvis ha en USA-bil så fungerar ju även VW och SEAT-versionen bra (Alambra) men de är oftast dyrare i inköp än exempelvis en VAN.
Däremot så är de avsevärt billigare i drift då man kan köra strax över en liter utan problem, ungefär hälften av en VAN.
Nu skulle dock TS inte köra så mycket och då är inköpspris och värdeminskning de dyra kostnadsposterna, därav VAN.
De kan köpas billigt, de är krocksäkra igenom sin tyngd trots att de är gamla, de tappar inget värde och kräver ofta inga lån för att köpas (10-20.000 kr). Därtill är de oslagbart rymliga, driftsäkra och får (o kan) dra tunga lass båda inuti och på kroken.
De är enkla att meka med och alla reservdelar är fruktansvärt billiga då de är gemensama med nästan alla andra USA-bilar.
Själv hade jag satsat på en från GM (antingen Cheva eller GMC) med 350-motor och automat (TH-350). De håller hur länge som helst.