• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur långt kan din 1,5-2åring räkna? (skriv gärna ålder)
  • Izcee

Han är någon månad över två och kan räkna till 18 :) så jag kryssade i 10 ^^

ღ ♥ Oliver 070104 & Lillebror 090504 ♥ ღ
  • Cecese

Min 2,5 åring kan inte räkna alls. Iof så har vi inte hållit på heller och räknat med honom för han visar inget intresse alls för det.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • nerja99

ett barn "ska" kunna räkna så långt som sin ålder.

• BimBim o Knorrans Mamma

till tre kan han RÄKNA. tex räkna fiskar i akvariumet eller andra saker. Säga siffror o sånt kan han ju mer men det räknas ju inte.
    Antar att du menar hur långt de kan räkna självmant utan hjälp. Eller?

• Thats me
    nerja99 skrev 2009-03-14 09:30:23 följande:
    ett barn "ska" kunna räkna så långt som sin ålder.
    vad e det som säger att ett barn "SKA" kunna räkna så långt som sin ålder????
    Har man skrattgropar i låren borde det betyda att man har ett lyckligt underliv
  • nerja99
    Thats me skrev 2009-03-14 09:33:41 följande:
    vad e det som säger att ett barn "SKA" kunna räkna så långt som sin ålder????
    inget jag kommit på själv, enligt bvc
  • Leather Cravat
    Svar på #3
    Fast det vore ju inte så bra om en 7-åring bara kan räkna till 7 tex..
  • konkelbär

Min tös är 15 månader.. Inte en chans att hon hinner lära sig räkna på 3 månader :S

• micropop

Min tvååring kan räkna till 14 (fast han missar ofta siffran 5). Fast med "räkna" menar jag att han kan rabbla siffrorna i ordning. Däremot kan han inte göra kopplingen mellan siffror och antal, dvs han kan inte komma fram till att det är t.ex. 4 bilar på bilden. Han pekar på en i taget och räknar men han slutar inte förrän han har kommit till 14 Vi har inte tränat på att räkna, det har han lärt sig på dags men nu uppmuntrar vi det självklart!

• Prinsessan Zelda

Isabel är 19 månader och kan inte räkna alls. hon pratar inte än så det är ju svårt att räkna högt då. Vi räknar med henne så hon kanske kan lite men inget hoin säger.

Svar på tråden Hur långt kan din 1,5-2åring räkna? (skriv gärna ålder)