• Mam2ma

Flyg och barnvagn?

Hur väl tas barnvagnen om hand när man flyger???
    Jag menar: är personalen försiktiga md den när de packar in den i flygplanet? Eller händer det ofta att man har en trasig vagn när man kommer fram till semesterorten???

Sitter och funderar nämligen på vilken vagn man "vågar" ta med sig när man ska flyga iväg på semester???

• Svar på tråden Flyg och barnvagn?
  • Mosaik

vi hade med våran bri race när vi flög, den var lika fin efter flygturen som innan. Men de behandlas väl ungefär som väskorna så jag kan tänka mig att man kan ha otur o få en trasig vagn med sig hem.

Vi hade med oss en paraplysulky när vi bilade till italien för några år sedan, ingen höjdare att dra i sanden

*stolt mamma*
  • Bibbilina

Vi har inte haft några bekymmer men så har vi packat in vagnen väl också. Vi har en bugaboo bee när vi reser och packar den i avsedd resebag funkar jättesmidigt och inte en skråma so far!

• Decemberpyret06

Vår Acta Graco Mosaic har varit med på fyra resor hittills och än håller den. Kanske att den fått ngr törnar och att hjulen känns lite "trögare" mot när den var ny...men ändå, helt funktionsduglig. Vi har bara förpackat den i sådan stora plastsäckar.

• Tigerwoman

Barnvagnar hanteras inte likadant som väskor, de går som specialbagage och hanteras varsamt. Vi har fått en skadad vagn en ynka gång, och vi har flugit med vagn massor av gånger.

• Friyaz

av ca5 tor resor så har vi fått en trasigvagn på en hemresa. Dock så va det två vagnar till på det flyget som hade gått sönder lite. Så det va väl någon som hade en dålig dag o slängde in bagaget eller nåt....
    alla andra gånger har det gått fin fint utan repor eller något :)

• paloma84

Vår vagn hanterades som special bagage från sverige till athen och den gick sönder! På hemvägen fick vi ha vagnen ända fram till flygplanet, gå före i kön osv, fick den uppackad och ställd vid flyget vid mellanlandningen då den hade tagen "delivery at aircraft" vilket funkade hela resan från till Sthlm, då de inte har den tjänsten. Vagnen dök då upp på bagage bandet, ännu mer trasig!!!

Det var vår fina o vanliga vagn...

Nästa gång köper jag en sulky med liggläge och låter den ligga i pappkartongen!!

• Mam2ma

men vad händer när vagnen går sönder då? får man ersättning???

ingen kul o komma fram till semesterorten med en vagn som e trasig o inte kan användas.....

• buffybus

usch man kanske ska ha försäkring på vagnen hehe.. om vi ska resa sen så blir det med 2 barn och då får man ha en ordentlig syskonvagn med sig.. går den i sönder pga dem så blir jag TOKIG!!!

ja som ovan skrev va fan gör man om den e sönder när man kommer fram.. hjälp jag hade inte klarat mig utan min vagn ju..

André ska bli storebror i Juli-09
Svar på tråden Flyg och barnvagn?