• skytten84

blöja/simblöja under solskyddsdräkt??

Hejsan!
    skall åka till turkiet i april med vår då 10månaders son. Har funderat på att skaffa oss en solskyddsdräkt åt honom för att han har sån full fart och kommer inte att vara stilla under nåt parasoll.. undrar hur bra dom egentligen är? har tänkt köpa en heldräkt från filiusfilia med keps till. Undrar även.. ska man ha blöja under eller räcker det tro med badblöja...hmm.. e han i vattnet kan ha ju inte ha blöja, men e han mycke på stranden så kanske de inte räcker med simblöja (har en imse vimse). hur har ni gjort??

• Svar på tråden blöja/simblöja under solskyddsdräkt??
  • Chaplin

Vi har kört med badblöjor under.

• Chaplin

Kan tillägga att vi köpte en tvådelad dräkt, mer praktiskt när man ska byta blöja.

• Decemberpyret06

Vi har haft sådan solskyddsdräkt + solskyddskeps samt en badblöja från typ Huggies när han har varit i vattnet. Vi har tagit av honom när han kommit upp och bytt till vanlig blöja,t-shirt och tunna "trekvartsbyxor". Blöjan har vi kunnat "återanvända", då han ibland 5 min senare velat i plurret igen...*s* upp o ner hela dan!! Vi hade även med en morgonrock, så ibland var han still och myste i den i solstolen under parasollet med lite snacks och dryck.

• skytten84

är den delade bättre då? dräkten har ju knäppningnertill..tänkte att vår lille som kryper å övningsgår skulle få en sprin mellan tröjan å byxan.men kanske inte blir så...tyckte oxå mig se att de delade var först från 2 år..men de kanske bara e filiusfilias det...

• santanas

Vi använde också Huggies badblöjor under UV-dräkten men mitt tips är att se om du kan köpa begagnat eller låna ytterligare en dräkt. Det var vårt största misstag att bara ha en eftersom man vill att de ska ha torra kläder på sig då de kommer upp ur vattnet men ändå kunna röra sig fritt i solen. Dräkten torkar fort men om man hela tiden har en torr så behöver man inte bekymra sig för den skarpa solen på samma sätt.

• prinsessan 13 april

Söker också soldräkt men uj till vilka priser! Sen verkar det vara svårt med storlekar... 74/80 är visst populärt! Någon som har tips var man kan hitta?

• Chaplin
    Svar på #4
    Förra året var min minsta ca 1 år när vi var iväg och han gick då. Överdelen är ganska lång, så det funkade utan problem även när han kröp omkring i sanden. Den vi har är det storlek 2 år på tror jag. Nu har han i och för sig alltid varit lång för sin ålder, men han var ju inte i storlek som en 2-åring för ett år sedan.
  • Mårbacka

Jag hittade på the Stadium för 149 kr för en solskydds-T-shirt m trekvartsärm och 99 kr för kort byxa (typ cykelbyxa). strl 80.

• prinsessan 13 april

tack för tipsen men vår dotter ålar å kryper... Så heldräkt måste det nog bli

• Bullerbyn08

Hej,

Tänkte tipsa om solskyddsfilt med faktor 50 som jag köpt, kan man lägga över lillkillen i vagnen och så..

• Sebluc
    Bullerbyn08 skrev 2009-03-16 15:38:05 följande:
    Hej,Tänkte tipsa om solskyddsfilt med faktor 50 som jag köpt, kan man lägga över lillkillen i vagnen och så..
    var kan jag hitta en sådan filt?
  • Bullerbyn08

Jag köpte den på Babyproffsen, märket heter sunmate..

• GuteCarra

Vilken bra tråd. Vi skall åka till Gran Canaria med vår 14mån om 3 veckor. Har köpt en 2 delad solskyddsdräkt samt en baddräkt med solskyddsfaktor i. Man skall alltså köpa speciella badblöjor och ha under detta när hon badar i poolen? Eller funkar de med Badbyxa? Sånna som man har på babysim som är resår kring benen och midjan?

• prinsessan 13 april

Nu har jag hittat heldräkt! Den har faktiskt tom knappar i grenen så att man lätt kan byta blöja (vi köpte ett paket huggies och ett libero). Förresten någon som provat dessa sorters blöjor och vet vilka som är bäst?
    Vad gäller solskyddsfilt letar jag fortfarande då det verkar vara svåra att få tag på! Tips någon? Babyproffsen i Stockholm hade helt slut

• skytten84

de blir nog hel dräkt här med..åså vanliga badbrallor (badblöja från imsevimse) under..bara 4 veckor kvar till solen nu..skööönt!

• prinsessan 13 april

Vi åter till Venezuela i början av april....ååååå vad jag längtar! Fast kunde aldrig drömma om allt man måste tänka på när man åker med barn,

• Bullerbyn08

Nu har vi kommit hem från semestern..
    Använde solskyddsdressen och hade badbyxa under när vi badade.
    Keps/solhatt och även solglasögen med resår behövdes.

Solskyddsfilten (Sunmate-Babyproffsen) var toppen att täcka över honom med när han låg på en solstol eller i vagnen, eller när inte sufletten räckte till hängde vi upp den lite..

Han fick lite färg på underarmar och på kinder en dag efter att vi legat i poolen.. solen reflekteras ju även från vattnet. Så efter det smörjde jag med kräm på armar och kinder vid bad och torkade av med våtservetter efter..

Svar på tråden blöja/simblöja under solskyddsdräkt??