• vattenlilja

present till nyfödd barn

Har ditt barn fått en present av mormor-morfar o farmor-farfar när han föddes? Vad var det?

• Svar på tråden present till nyfödd barn
  • Enigmia

Ja, mina barn har fått presenter från mor- och farföräldrar när de föddes. Det har varit leksaksmobiler, hemsydda babylapptäcken, kläder bl a.

• Nyfiken gul

Victor fick en kudde och täcke till barnvagnen som min mamma har sytt. (ett tjockt lapptäcke med matchande kudde)

Av farmor fick han en sparbössa med pengar i och en stor nalle.

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • vattenlilja

Tack så mycket för era svar! Jag är faktist mera intresserad av vad har bebisen fått av farföräldrar;))

• Enigmia

Det är ju så olika i olika familjer. Ibland är det farföräldrarna som öser presenter över barnbarnen och ibland är det morföräldrarna... hos oss är det farmor som köper saker hela tiden. Blir nästan jobbigt ibland att ta emot allt.

• enny signatur

Kläder och grejor typ. Massa nyttiga och trevliga prylar :)

• Sundström

Barnvagn, säng, sängkläder, filtar, kläder, leksaker, snuttefiltar, nappar. Allt du kan tänka dig som man behöver och lite onödigt oxå.

Det bästa är när man får hem lite blöjor för det är så tråkigt att köpa.

• fiskbullen

fick kläder och gosedjur av farmor. Vi föräldrar fick även godis och jag fick massa föräldratidningar. Detta var på BB.

av mormor och morfar fick vi en skötväska + lite kläder

• CharmingGirl

På BB fick vår son kläder av sin mormor och gosedjur av morfar.

• Emelianfian

Min dotter fick en gosedjur (kanin) och en bok "mina första år" sen lite kläder(från mina föräldrar). Blommor till BB och mera kläder(sambons föräldrar).

Min son fick kläder, ett gosedjur(hund) och en bok "mina första år så det var lika helt enkelt (det var från mina föräldrar. Det var kläder som gavs från sambons föräldrar, ett gose djur(nalle) och blommor skickade till BB. sen efter några dagar kom det ännu mera kläder.

Så det har varit väldigt lika. Sen kan jag tycka att kanske kläder i mängder i stl 56 är väldigt onödigt när de har det så kort tid.. Denna gången har jag varit tydlig med vilken storlek han har nu och att dom ska köpa en stil. större men ej allt för mycket vill dom köpa lite mera så får  de ta stl efter den som är över han nu,

♥ mamma till världens finaste barn ♥
  • Gravid2008

Farmor har sytt massa saker, allt från lapptäcke och snuttefiltar till babynest och en vagga.  Har också köpt kläder och åkpåse och gett en gammal stol frå hon var liten.

Mina föräldrar har köpt resesäng, kläder, filt, mm

Båda har köpt små saker och saker vi har bett om, de har frågat vad vi vill ha och sagt att de gärna vill köpa saker. Dessutom vet de att jag har en bestämd smak och antingen kommer byta eller inte använda det.

Svar på tråden present till nyfödd barn