Jag behöver tips på enkla snabba förrätter!!
Hej hej!
Jag behöver tips på enkla och snabba förrätter!!
Hej hej!
Jag behöver tips på enkla och snabba förrätter!!
Ingen?
*Toast skagen (majonnäs, pepparrot, hackad rödlök, dill, stenbitsrom och citronsaft rörs ihop, ha i ett par nävar räkor, späd med crème fraiche till lagom konsistens och smak - klart),
*avokadohalva som man gröper ur lite och mixar med crème fraiche, garera m räkor eller skivad rökt lax, citron och dill.
*Supersnabbt: Rostat bröd i en korg, ställ fram skålar med gräddfil, löjrom och hackad gräslök eller rödlök.
*Bruscetta: Skär en painriche i sneda skivor, gnugga med vitlök och in i ugnen till de blir frasiga. Servera med tapenade och olika marinerade grejor (ex oliver, feta-tärningar, strimlade soltorkade tomater, kronärtskocka etc)
*Tomatsoppa: Krossade tomater på burk i en kastrull, i med hackad lök, grönsaksbuljong, peppar, fryst persilja, cayennepeppar, spiskummin, paprikakrydda. Puttra ett par minuter, mixa slätt. Häll upp i skålar, garnera med en klick crème fraiche och strö över persilja.
parmaskinka, pinjenötter och honungs melon
franskbröd med getost i ugnen, strössla över knaperstekt bacon och ringla över honung
toast med avocadosallad (hackad avocado, rödlök, tomat, fetaost) samt en vingrett dressing.
lägg skivor av kallrökt lax omlott, bred på fyllning gjord på mosad avokado med citron, rulla ihop som en rulltårta och ställ i frysen. tag ut innan den är genomfrusen, skär i skivor och servera med avocadoskiva, citronklyfta, en klick stenbitsrom och en kvist dill