• S a n n a

Jag behöver tips på enkla snabba förrätter!!

Hej hej!

Jag behöver tips på enkla och snabba förrätter!!

• Svar på tråden Jag behöver tips på enkla snabba förrätter!!
  • AlvaLovisa

*Toast skagen (majonnäs, pepparrot, hackad rödlök, dill, stenbitsrom och citronsaft rörs ihop, ha i ett par nävar räkor, späd med crème fraiche till lagom konsistens och smak - klart),
    *avokadohalva som man gröper ur lite och mixar med crème fraiche, garera m räkor eller skivad rökt lax, citron och dill.
    *Supersnabbt: Rostat bröd i en korg, ställ fram skålar med gräddfil, löjrom och hackad gräslök eller rödlök.
    *Bruscetta: Skär en painriche i sneda skivor, gnugga med vitlök och in i ugnen till de blir frasiga. Servera med tapenade och olika marinerade grejor (ex oliver, feta-tärningar, strimlade soltorkade tomater, kronärtskocka etc)
    *Tomatsoppa: Krossade tomater på burk i en kastrull, i med hackad lök, grönsaksbuljong, peppar, fryst persilja, cayennepeppar, spiskummin, paprikakrydda. Puttra ett par minuter, mixa slätt. Häll upp i skålar, garnera med en klick crème fraiche och strö över persilja.

• Miim

parmaskinka, pinjenötter och honungs melon

franskbröd med getost i ugnen, strössla över knaperstekt bacon och ringla över honung

toast med avocadosallad (hackad avocado, rödlök, tomat, fetaost) samt en vingrett dressing.

• Mötley Crüe

lägg skivor av kallrökt lax omlott, bred på fyllning gjord på mosad avokado med citron, rulla ihop som en rulltårta och ställ i frysen. tag ut innan den är genomfrusen, skär i skivor och servera med avocadoskiva, citronklyfta, en klick stenbitsrom och en kvist dill

Svar på tråden Jag behöver tips på enkla snabba förrätter!!