• småsmulor

Ägglossning trots gravtestet visar plus efter missfall?

Fick missfall i början på mars och slutade blöda för en vecka sedan. Kände att jag hade ägglossningssymtom igår och blev jätteglad. Tänkte att kroppen kanske är påväg att hämta sig och bli normal igen. Molande värk som jag brukar ha och mer flytningar, lite genomskinliga, gjorde att jag var helt övertygad om att jag hade ägglossning. Testade mig med apotekets ägglossningstest och det visade en jättestark stegringslinje. Blev överlycklig för jag vill bli gravid igen och även om jag tänker vänta en mens innan jag försöker att bli gravid så betyder ju en ägglossning att min mens kanske kommer snart, om två veckor.
    Problemet är att gravtesetet fortfarande visar plus och jag läste att hormonen är så lika och ägglossningstestet kan visa fel p g a graviditetshormonerna.

Kan man ha ägglossning trots att jag har graviditetshormoner kvar i kroppen? Hur länge fick ni vänta på ägglossning och mens efter missfallet?

• Svar på tråden Ägglossning trots gravtestet visar plus efter missfall?
  • småsmulor

Puffar lite, vill så gärna ha svar.....

• karita78

Jag fick med mig ett graviditetstest efter att ha fått missfall från kvinnokliniken och min läkare sade att jag skulle testa mig med det efter 3 veckor (hade blödit då i 5 dagar totalt). Då skulle graviditetstestet visa negativt annars skulle jag kontakta kvinnokliniken igen för ytterligare kontroll. Så jag antar att när graviditetstestet är negativt finns chans för att ägglossningen kommer. Mitt graviditetstest visade negativt efter 3 veckor och jag fick mensen på dag 23 trots att jag brukar ha en menscykel på 30-32 dagar. Så nu är vi igång med sex igen:) Svårt bara att veta hur lång denna menscykel blir, om den är tillbaka på 30-32 dagar igen eller....

• småsmulor

Tack för ditt svar! Jag läste också om att graviditetstesten kan visa plus tre veckor efter missfallet men jag funderar på om man kan ha ägglossning under dessa veckor ändå? Jag har alla symtom för ägglossning men blir så osäker då det inte var så länge sedan jag fick mitt missfall....Ägglossningstestet vågar jag ju inte förlita mig på när den känner av graviditetshormonerna...
    Hur lång tid tog det innan din mens kom om man räknar från mensens sista dag, Karita?

• Trollmamma till 4

Så länge man har HCG i kroppen så uteblir ägglossningen.. Hoppas ni plussar snart igen

• småsmulor

Vad trist...jag trodde verkligen att det var ägglossning nu men gravtestet visar som sagt plus. Hur kommer det sig att en del kan få ägglossning två veckor efter missfall? Har deras hcg-halt minskat helt då? Det konstiga var också att min gynläkare sa att mina blodprover visade mycket låga hcghalter redan när jag hade missfall i v 7 vilket tyder på att missfallet skedde mycket tidigare än min blödning.
    Jag blir inte klok på det här....

• småsmulor

Jag fick information om att hcg-halten kan finnas kvar i kroppen men att den inte ska överstiga 50. Är den under 50 kan man ha ägglossning och bli gravid trots att rester av hcghormonerna finns kvar i kroppen.
    Det kanske var ägglossning jag hade i alla fall. Vore underbart om kroppen kunde återgå till det normala *längtar*

• Kakgumman

ÄL-tester kan man använda som gravtester, tyvärr i ditt fall.

• Trollmamma till 4
    småsmulor skrev 2009-03-17 10:33:09 följande:
    Jag fick information om att hcg-halten kan finnas kvar i kroppen men att den inte ska överstiga 50. Är den under 50 kan man ha ägglossning och bli gravid trots att rester av hcghormonerna finns kvar i kroppen.Det kanske var ägglossning jag hade i alla fall. Vore underbart om kroppen kunde återgå till det normala *längtar*
    Men om man har 50 i HCG så räknas man som gravid i alla fall när det är en tidig graviditet..

Testerna reagerar ju på hormon över 25 så kroppen är ju fortfarande gravid hormonellt..
    Men ta ett nytt Ältest å se om du fortfarande har stegring
  • Klaraah

Jag fick ägglossning 2 veckor efter missfall/skrapning. Blev då gravid!

• Trollmamma till 4
    Klaraah skrev 2009-03-17 13:07:32 följande:
    Jag fick ägglossning 2 veckor efter missfall/skrapning. Blev då gravid!
    Va härligt

Men om TS har Äl nu så ska inte ett gravtest reagera på HCG redan
  • Klaraah

HCG kanske finns kvar i kroppen? Det är ju bara att ha sex i allafall. Man behöver få något nytt att hoppas på efter ett missfall. Usch. Det var ingen hit.

• Trollmamma till 4
    Klaraah skrev 2009-03-17 13:33:23 följande:
    HCG kanske finns kvar i kroppen? Det är ju bara att ha sex i allafall. Man behöver få något nytt att hoppas på efter ett missfall. Usch. Det var ingen hit.
    Nä mf är absolut inge kul Genomgår mitt 2:a nu
Svar på tråden Ägglossning trots gravtestet visar plus efter missfall?