• wtf

Vad gör man med en död hamster?

Våran stackars hamster har precis dött, vad gör vi nu?

Det är ju helg (vetrinär?) och snö ute (går inte att gräva i marken)

• Svar på tråden Vad gör man med en död hamster?
  • isisisis

Gå ut i skogen och se om ni kan hitta nånstans under en gran eller så.
    Hade jag gjort iaf.
    Kanske finns det löv att täcka med så länge under snön.

• Gravid 89

Har för mig att man kan hälla ordentligt med varmt vatten på stället där man tänkt att gräva!

• milluz85

min hamster dog också häromdagen =(
    Jag rullade in honom i papper och klippte upp en toarulle som jag la honom i. Sen in i en plastpåse och sen la jag honom i frysen, tills jag grävde ner honom i tor. Har läst att många gör så under vintern tills man kan gräva i marken.

• wtf

Tack för svaren känner oss lite vilsna.

Vi bor lite norr ut så här är det nästan en halv meter snö kvar på marken.

milluz85 skrev 2009-03-14 14:32:27 följande:
    min hamster dog också häromdagen =( Jag rullade in honom i papper och klippte upp en toarulle som jag la honom i. Sen in i en plastpåse och sen la jag honom i frysen, tills jag grävde ner honom i tor. Har läst att många gör så under vintern tills man kan gräva i marken.
    Kanske man kan lägga henne i frysen tills på måndag?

Usch, jag är ju så himla känslig av mig...
  • konkelbär

För övrigt har vi, när husdjur dött, låtit dem ligga svalt i några dagar innan vi begravt.

Nu när det är så kallt borde ett uterum eller garage fungera bra. Lägg den lille i en skokartong med en filt i.

• köttbullelydnad

Plastpåse och sedan ner i en tätsluten burk och in i frusen. Inte det fräschaste, men det ger en tid för att kunna begrava på våren när kälen släppt.

• wtf
    konkelbär skrev 2009-03-14 14:38:18 följande:
    Finns jourhavande veterinärer.Kolla telefonkatalogen eller google.
    Har gjort det men dom säger att man bara ska ringa i extremt akut fall (telefonsvarare).
    Är verkligen det här det?
  • konkelbär

wtf: Det avgör du ju själv hur pass angelägen du är..

Just det, marken är bara frusen som ytligast. När man kommit igenom översta lagret (10-15 cm?) så går det att gräva som vanligt.

Svar på tråden Vad gör man med en död hamster?