• TezzaN26

Det har slagit slint i huvudet

Jag har BF 31:a mars, denna veckan som varit har varit ett HELVET något som jag inte önskar någon annan. Jag ha blockerats totalt från att föda vaginalt, har fått svår ångest mina tankar gå inte styr och hantera längre. Jag har fått bevlijat snitt på onsdag. dom vill har mig vaken men jag TOTAL vägrar pskiatriken har bedömt att jag ska sövas. Vilket jag vill med jag är rädd för att jag ska ligga vaken och så kommer panikångesten under snittet. Men mina tankar far ännu runt jag har heller inget klatecken på att jag få bli sövd utan de bestäms på måndag. Men jag är helt inställd på att jag kommer dö tanken försvånner inte och jag kan inte hantera de längre. Är rädd för att åka på komplikationer att jag kommer börja blöda mycket under snittet och ligga där och förblöda. Jag känner mig så ensam i allt detta. Och just att jag väljer att snittas under narkos, läkarna vill ju helst inte det men de finns inget annat sätt.

• Svar på tråden Det har slagit slint i huvudet
  • AlvaLovisa

Jag tror att när du är framme vid snittningen så kommer allt att vara så överväldigande, det är reptilhjärnan som tar över sen. Du är jätterädd nu, men jag tror att när det är dags på riktigt så kommer du att kunna fokusera på vad som händer och förtränga allt annat. Jag födde vaginalt, var riktigt uppskrämd innan och orolig för massiva blödningar och andra skräckexempel man läst om. Men när jag låg där hade jag inte en sådan tanke i huvudet, allt var bara borta och jag gick på ren automatik.

• AlvaLovisa
    TezzaN26 skrev 2009-03-14 15:11:24 följande:
    Jag kommer välja att vara sövd med så man slipper ju vara med.
    Det hade jag nog också velat vid en snittning, hu för att riskera att se magen uppsnittad... Då hade jag nog tuppat av ändå.
    Det kommer att gå jättebra, de som utför sådana operationer är rutinerade läkare som vet exakt vad de ska göra. Det är synd att det nästan bara är de som det gått dåligt för som man får läsa om, det är ju så extremt ovanligt att något händer. Tänk i stället vad skönt det blir när du vaknar upp ur narkosen och får krama din bebis första gången! Och utan att behöva utstå 12 timmars värkarbete innan
    Du kommer att må lite illa efter nedsövningen, det tar någon vecka innan du kan sträcka på dig ordentligt, och du kommer att få ett tunnt litet ärr i bikinilinjen. Värre än så blir det nog inte, även om du nu är i ett tillstånd där jag antar att allt sådant här positivt går förlorat på vägen från ögonen till hjärnan
    Man har ju en helt annan "uppsugningsförmåga" när det är skräckhistorier...
  • TezzaN26

Tack för dina positiva ord, hoppas bara de går så pass bra. Tyvärr e ju läkarna bara negativa till narkosen. Men jag vägrar nåt annat.

Svar på tråden Det har slagit slint i huvudet