• Nemone

Hur byta förskola när man flyttar till annan kommun?

I sommar kommer vi att flytta o då kanske till en annan kommun.

Hur byter man dagis till en annan kommun?
    Ställer man sig bara i kön och säger att man ska flytta till denne kommun?

Vi vet ju inte till 100% att det blir en viss kommun, kan man ställa sig i kö iaf?

det är meningen att det händer
  • Svar på tråden Hur byta förskola när man flyttar till annan kommun?
  • lia76

Ja det är ju bara att sätta barnet i kö.
    Bara att ringa dem sen och ta bort från kön om det inte skulle bli den kommunen ni flyttar till.

Sen är dte ju bra om man vet var i kommunen man kommer bo så man inte får ett dagis som ligger på andra sidan av stan och tar lång tid att gå till
    Men då är det ju bara at ha kvar barnet i kön till ett annat dagis som är närmare

Ida 080901, Stella 060923
  • Nemone

ok. får man ha barnet kvar på dagiset som de går på nu tills man får plats på det nya?
    säg att vi flyttar den 1 juni och får plats i den nya kommunen 1 aug. får barnet gå två månader i den gamla kommunen eller måste man ha barnet hemma då?

antingen så kommer vi att flytta inom kommunen vi bor i eller köpa ett hus av släktingar i en annan kommun, så vi vet vilket dagis hon ska gå på.

• guldbruden

Jag är inte säker på att det är så att man får ha kvar i en kommun om man flyttar till en annan, vart bort du nu och vart funderar ni på att flytta?

Jag tror det kan vara olika från kommun till kommun.

• Nemone

från Knivsta till Norrtälje

• Nemone

att man alltid ska börja fundera på sånthär på helgen när man inte kan ringa och fråga....{#lang_emotions_cool}

• guldbruden

Har kollat runt lite men finner inga svavr utan jag tror att det bästa är att irnga till båda kommuinerna och fråga.

lycka till

• Nemone

jo jag har oxå kollat på kommunsidorna utan resultat...
    Tack!

• Tuffen

Ring till din nya kommun. Det är det bästa.

Svar på tråden Hur byta förskola när man flyttar till annan kommun?