Ninnis mamma skrev 2009-03-16 17:19:16 följande:
hej!!vad lustigt att jag hittade din tråd!!idag fick jag veta att jag har en stor cysta i magen. 12 *17 cm. har ingen smärta men en liten bula på magen. vill ha op men jag skulle avvakta i 2 veckor.risken är att den spricker och det gör tydligen svinont. Dom sa att jag skulle åka in akut om jag kände några smärtor. Hur känner du dig? Ser du något på din mage? Hur stor är din cysta? Skulle läkaren göra någon uppföljning eller skulle du bara avvakta och höra av dig själv??
Hej ja jag vet inte ska till gyn imorn... då jag var in akut i lördags så var det en utländsk läkare så fattade noll typ...
nej min syns inte utan på... troligen så var det att jag fick kraftig värk som mens värk fast värre... typ ont i ryggen magen, på sidorna å alvedon hjälpte inte...
men det är inte säkrt det beror på cystan... vad fick du för info om din cysta farlig??
jag ska vänta i 3 månader sen ska jag på gyn för att se om den är borta... ananrs blir det op.-- hoppas inte på op då jag blev akut snittad inte kul allas med op.