• Cecis

Bra dagis i Lindome?

Vi skall flytta till Lindome nästa vecka och har en liten son på 2 månader som jag skulle vilja sätta upp på en dagiskö, dock vet jag inte vilka dagis som finns eller vilka som är bra. Är det någon här som har sina barn på dagis i Lindome som kan rekommendera något?

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Bra dagis i Lindome?
  • Kelso

hej, vi bor i lindome och har en liten tjej på 9½mån. Vi har sökt till sinntorps förskola vilken även flera andra vänner har gjort. Dom har väldigt rolig utegård också=) Har bara hört bra om dom och har flera bekanta som känner personalen där.
    i övrigt toror jag att alla förskolor är bra i lindome. Har inte hört nått dåligt om någon iaf.

Vart i lindome ska ni flytta till?

• Cecis

Hej, tack för ditt svar! Vi skall flytta till Hällesåker så det är ju en bit utanför Lindome. Det är så svårt att veta vad som är bra/mindre bra när man aldrig bott i området eller känner någon som gör det så det är alltid bra att få lite tips från "infödingar". Det fanns ganska många dagis och förskolor att välja på så jag tänkte att jag skulle kolla upp de som jag fått tips om.

Vet du om öppna förskolan i Lindome är bra/rolig?

• Angelica J

Hej, hej..

Sinntorp har vi vår son på & det är helt ok! Tror även att det blir närmaste förskolan för er.. Gården är stor & härlig dessutom, det var ett stort plus för oss när vi valde dagis..
    Men du kan inte sätta upp en 2-månaders i kö?! Här finns det regler på hur tidigt du får lov att köa. Tidigast tror jag är 6 månader innan inskolningsdatum! ( är inte helt 100 på antal månader... men ca )

Då är vi kanske grannar nu, :) Vi bor i Varpet..strax innan Hällesåker
    Ha en go dag

• Kelso

elina har fått plats på ur och skur dagiset nu som ska öppna i september=)

• Angelica J
    Kelso skrev 2009-04-15 09:22:03 följande:
    [citat]
    elina har fått plats på ur och skur dagiset nu som ska öppna i september=)
    [/citat

Vad roligt, min granne fick in sina två barn där med nu i september
    Hoppas det blir bra, det är ju ägt av personalen så det borde ju bli toppen!
  • Duckan74

Min kompis i Lindome. De har dottern på ett cooperativ, tror jag att det var iaf. Hon finns här på fl om du vill ta kontakt och fråga. DaJoDe.

• Cecis

Nu har jag satt upp sonen på kö till ett familjekooperativ, han står först i kön förutom eventuella syskon så han borde förhoppningsvis komma in där nästa höst! Troligen blir det sinntorp i andra hand, som jag hört mycket gott om, ur och skur dagiset måste jag kolla upp också!

Svar på tråden Bra dagis i Lindome?