• Maddeliix

Hur vet jag om hon har kattungar kvar i magen efter 1 dygn?

Jaha nu är det jag igen. pinsamt men har såklart blivit uppskrämd!..
    jag undrar, min hona fick kattungar för ett dygn sedan och hon är väldigt hyper, vill inte ligga hos ungarna, vill inte vara instängd med kattungarna för att sonen, dottern, hunden & hankatten ska låta henne & ungarna vara..
    Jag hars tällt in välling, mat, vatten, ett extra element, mysställen, en koja, täcken osv.. ändå klöser hon på dörren nästintill hela tiden. kattungarna hade gått ner i vikt sedan igår åxå så dom får inte tillräckligt med mat men vi har stödmatat en gång iaf.

men nu till frågan som alla skrämmer mig med, har hon bebisar kvar i magen? och hur fasiken vet jag det?
    Jag har känt och klämt på magen, den känns tom tills jag kommer till "närmare utgången" så att säga då känns det kosntigt och hon regerar men det gör ju vi åxå efter vi fött så vad tusan ska jag tro?

• Svar på tråden Hur vet jag om hon har kattungar kvar i magen efter 1 dygn?
  • CTMT

Mitt enda råd är att ringa veterinären. Berätta vad du känner när du trycker på din katts mage etc. Om du fortfarande är osäker är det nästan bäst att åka in med henne för att vara säker. Ska inte själva livmoderkakan komma ut till slut också? Om den har gjort det så kan det ju inte finnas nån mer kattunge kvar.

Var uppmärksam på kattungarna. Är kattmamman inte alls intresserad av dem så måste du stödmata dem var 3:e timme för att de ska få tillräckligt!

Ring en veterinär på direkten så du får rätt hjälp med allt! Och ta reda på hur mycket kattungarna bör öka i vikt för varje dag och håll koll på dem.

Lycka till!

Svar på tråden Hur vet jag om hon har kattungar kvar i magen efter 1 dygn?