• Roisin Dubh

Hur gammal blev din gamla hund?

Min åldring Tess är 12 år nu. Blandras mellan golden och labrador.

Hon är väldigt pigg och frisk för sin ålder men man inser ju att hon inte kan leva för evigt. Lite jobbigt att tänka på men det är hög tid att vänja sig vid tanken.

Hur gamla har era hundar av samma storleksklass blivit?

SMåhundar blir ju i regel äldre och jättestora hundar har kortare livslängd. Men mellanstora retrievers ska ha en livslängd på 10-12 år enligt vad jag känner till.

Spanske diktatorn Francos favoritintressen var jakt, fiske och familjeliv. (Källa: Allt om historia)
  • Svar på tråden Hur gammal blev din gamla hund?
  • Sirendes

Vår första hund blev bara tio år, hon var en liten schäfer. Men hon var pigg och frisk innan hon blev sjuk, fick en allvarlig tarmsjukdom som gjorde att hon tacklade av under bara en eller två månaders tid. Underbar var hon, kändes som att hjärtat skulle brista. Så jobbigt att se henne lida så, och operation som inte gjorde någon nytta. Stackars liten, hon var verkligen så snäll också.

• JeyLa

Vår ena rottweiler blev bara 3½ år - han fick skelettcancer, och var borta på tre veckor Verkligen inget lätt beslut att ta.
    Vår andra rottweiler blev fem år igår, och jag hoppas iaf han får leva lika länge till - de brukar väl bli ca 10 år.

~*~ Nova 9 augusti 2005 ~*~ Engla 12 augusti 2006 ~*~ Wilda 12 oktober 2008~*~
  • Prinsessan Zelda

Min älskling Free blev "bara" 11 år. Han var sjuk och blev nnu sjukare så vi avslutade hans lidande innan jul

Han saknas verkligen.......

Free R.I.P 1997-2008

• köttbullelydnad

Förra hunden blev 13 månader. Nuvarande är 3½ men sjuk, så vi är glada för varje år vi får framledes.

• Dora

Min rottweiler blev 10 ½ år. (skulle fyllt 11 i torsdags) . Hon hade en kronisk magåkomma så hon fick tyvärr avlivas. Hoppas ni får behålla er hund länge och att den håller sig frisk.

• Rottis77

Min första rottis va inne och vände på sitt 13:de år när cancern tog honom ifrån mig. Detta är 7 år sedan och saknar honom fortfarande ENORMT mycket.

• hannamiller

vår stora hund blev 15 år..

• Lithe

Min hund blev 14 år, han var världens bästa.... en strävhårig tax som hela området älskade...
    MYCKET personlighet...

• Blomsteröga

Min Schäfer blev 11 1/2 Någonting blev allvarligt fel med höften bara över en natt och han kunde nästan inte gå På ett sätt var det bra att det blev så tvärt. Jag tog bort honom på en akuttid. Det var inget att fundera på.

Usch det här är nackdelen med att ha husdjur

• Roisin Dubh
    hannamiller skrev 2009-03-14 22:45:01 följande:
    vår stora hund blev 15 år..
    Oj, det var mycket för en stor hund. {#lang_emotions_smile} Vad var det för sort?
    Spanske diktatorn Francos favoritintressen var jakt, fiske och familjeliv. (Källa: Allt om historia)
Svar på tråden Hur gammal blev din gamla hund?