• Baba Screetch

Feber = fel att vistas ute???

Har hört att barn som har feber inte ska vara ute..
    Stämmer det???

Är det "farligt" för barn som ligger strax över 38 att vara ute?

Nå´n som vet?

Gå inte i nån annans fotspår om dom leder dig på villovägar...
  • Svar på tråden Feber = fel att vistas ute???
  • Veliga Mamman

Vad jag har fått lära mig är att barn som har feber kan vara ute om det är bra väder men de ska inte springa omkring och trötta ut sig för mycket om de har hög feber.
    Du känner ditt barn bäst och märker ju på honom/henne om barnet orkar med att vara ute.

• Tinuskan

har mina ute, i vagn.
    Men det är svårare på vintern då de inte får bli för varma, å det blir det ju lätt me alla kläder plus feber...

• Baba Screetch

Tack för svaret

Ja, hon är inte jättesjuk, eller alltså superhög feber, men näsan rinner.

O vi har lite småpanik, för mäklaren kommer i övermorgon o fotar huset o vi MÅSTE få klart i trädgården.

Idag var vi/jag ute i ca 8 timmar, men detta var INTE dottern...
    Hon var väl ute några timmar sammanlagt som mest o då stod hon mest o pysslade på ett ställe, så lugn o stilla...

ME vi har massa kvar som MÅSTE göras imrogon.

Jag känner mig så elak men jag får väl ut o fixa det mesta själv men det tar ju såååå lång tid så jag är rädd att vi inte hinner bli klara...
    O sambon e åxå lite kass så han får vara inne mycket med henne,, men jag vill ju inte att hon blir sämre om hon e ute...

Jäkla skit att det skulle köra ihop sig jusst nu

• lokisse

sitta ute är bra men springa och leka är inte sa bra med tanke pa att feber inte är en sjukdom utan ett symptom och kroppen jobbar pa högtryck

De omnibus rebus et nonullis aliis
  • lilla sandra

Barn är inte alltid påverkade av feber förrän den är skyhög, så JAG ser ingen skillnad om de springer omkring som galningar inomhus lr utomhus.

Men jag har haft mina barn ute när de har haft feber. Då har de suttit i vagnen, mest för att JAG tycker att de ska vila när de är sjuka.

• Zsarah

Min dotter sover ute i vagnen om feber inte är så hög, men jag har babyvakten som mäter temperatur, nära henne inne i sovpåsen så jag har lite koll hur varmt det är där hon ligger.

• Baba Screetch

tack alla för era svar!

Jag känner mig så HEMSK som MÅSTE fixa lite innan  måndag så hon e ute...
    Samvetet gnager

Men iof tror jag hon e mer i farten inne, där hon dessutom har en storebror som RETAS och har tråkigt för att han varit sjuk o inte varit iväg på hela veckan, haha

• Tinuskan

Tror det är det bästa att vara ute, å barn får springa å leka om de orkar, de är ju sjuka på ett annat sätt än vi vuxna, kan ju ha mycke högre feber än oss me.
    Så vill hon leka så ok e hon hängig ha henne i vagnen...

• jessicolors

Att vara ute kan tom vara bra och skönt när man har feber. Vad som kan vara farligt när man har feber är att anstränga sig. Alltså inte gå en liten promenad utan göra jobbiga saker som man blir svettig av.
    Låt du din dotter vara med er ute men se till att hon har något lugnt att göra, någonstans att sitta och har med sig lite dricka ut, så går det säkert bra. =)

• Baba Screetch

Tusen tack alla för era svar

Nu har vi varit ute en liten stund idag, och det har gått bra, hon har mest varit hos mig o ingen feber, bara jättesnorig

MEN nu är vi klara ute så nu är det bara o hoppas att vårat arbete ger det resultat vi hoppas på

Imorgon får hon vara hemma från dais iallafall, så hon får vila upp ordentligt så hoppas jag snoret o hostan ger med sig!

• lokisse
    Baba Screetch skrev 2009-03-15 21:12:00 följande:
    Tusen tack alla för era svar Nu har vi varit ute en liten stund idag, och det har gått bra, hon har mest varit hos mig o ingen feber, bara jättesnorig MEN nu är vi klara ute så nu är det bara o hoppas att vårat arbete ger det resultat vi hoppas på Imorgon får hon vara hemma från dais iallafall, så hon får vila upp ordentligt så hoppas jag snoret o hostan ger med sig!
    e hon snorig sa är det bättre att hon är ute i luften än inne i torr husluft
    De omnibus rebus et nonullis aliis
  • Baba Screetch
    Svar på #11
    lokisse skrev 2009-03-15 22:13:59 följande:
    e hon snorig sa är det bättre att hon är ute i luften än inne i torr husluft
    ok, det var skönt o höra

Då kanske vi borde vara ute MER nu då så hon snorar klart stackarn... inte vill hon äta heller
Svar på tråden Feber = fel att vistas ute???