• jojjo78

viktuppgång i runt v 27

Hej undrar lite hur myckp pet ni har gått upp i vikt sen inskrivningen? Jag har gått upp 4 kg sen dess börjar bli lite orolig att jag har gått upp för lite.

• Svar på tråden viktuppgång i runt v 27
  • Josse K

Jag är i v 27, har gått upp 6-7 kg... Känns om rätt mycket??

• Josse K

Ja =) det är nog väldígt individuellt, jag läste på någon gravidsite att 7-11 kg är normal uppgång..

• Mickiz85

Jag är i vecka 28 och har gått upp 11-12 kg

• Morbid angel

När jag var gravid så hade jag gått upp 22 kg i v 30.

Tror absolut inte att du behöver vara orolig,så länge man äter hälsosamt,rör sig och både du och barn mår bra så går man upp så mycket kroppen behöver

• gyll

Är i v 23 ungefär och gått upp 7 kg.hoppas jag inte går upp för mkt den här gången..gick upp 29kg sist...

• tvilling77

Jag är i v 27 nu och hade gått upp 6 kilo sen inskrivningen. Jag läste oxå nånstans att det är vanligt att ha gått upp mellan 7-10 kilo nu. Jag hoppas jag kan hålla vikten nere eftersom jag hade 10 kilo för mycke redan innan!!

• Veronika

I vecka 29 har jag gått upp 9 kg

• sagalo

Åh, själv är jag i v26 och har gått upp runt 13kg sedan inskrivningen.. vart ska det sluta riktigt?!

• mammasTuva

Jag är i v 34 o har gått upp 3,3kilo visserligen har jag haft o ta av själv hehe.

• gyll

Samma här, "tvilling77", jag hade nog ung 12-14kg kvar sedan första graviditeten, så hoppas oxå verkligen att jag inte kommer gå upp några 29kg den här gången oxå! :) Då får man ju verkligen ngt att bita i sedan...

• essemia

Är i samma vecka, 27 och har gått upp 6,5-7kg nu. Du behöver inte oroa dig, bebisen tar vad den behöver!

• Jolliver

Jag är i v26+3 och har gått upp 3 kg. Men jag har mycket att ta av och BM vill inte att det ska bli mer än 8 kg.

**BF 3 september 2009**
Svar på tråden viktuppgång i runt v 27