• Mandarina

Är ekonom men vill inte längre arbeta som ek.assistent,förslag på annat arbete?

Arbetar som ek.assistent just och gör allt inom redovisning och ekonomi, allt från löpande bokföring till bokslut och årsredovisning. MEN jag tycker det börjar bli trist...att sitta hela dagarna framför datorn med papper och siffror. Jag är annars en mkt social person, positivoch utåtriktad....så jag blir lätt rastlös på dagarna på jobbet samt att jag gärna går in i mina egna tankar då jag arbetar "själv" - hade liksom velat ha folk omkring mig, mera där det händer grejer, träffar folk, kombinerat med administration och ekonomi kanske....så man inte heller då hinner tänka o gå in i sig själv, för det måste väl vara ett tecken på att man inte riktigt är stimulerad...

Har tidigare arbetat på bank o det trivdes jag med men efter att det blivit sån "säljhets" inom bankvärlden så tröttnade jag då allt handlade om att man ska sälja så mkt som möjligt o det upplevde som jag som väldigt stressande.

Har ni förslag på nåt annat "yrke" eller vad som helst som kanske skulle passa mig. Har en bra examen i ekonomi och ett bra CV...

Tips, förslag, synpunktenr ngn??

• Svar på tråden Är ekonom men vill inte längre arbeta som ek.assistent,förslag på annat arbete?
  • Mandarina

Jag har läst på IHM Business School.....o egentligen e jag väl kanske inte direkt ek.assistent då jag gör mer kvalificerade uppgifter än så, pysslar även med bokslut, dekalrationer och årsredovisningar...

• Joleen

Gulletroll: Å, jag som haft IHM som ett av mina alternativ...

Vad är det du inte gillar med jobbet?

• Joleen

Jag jobbar som rådgivare inom finans, och samma här....AVSKYR säljhetsen!! Man räknas och mäts på både längden, tvären, djupet - allt!

Jag är en duktig säljare. MEN säljyrket passar inte mig, jag trivs inte!

Jag vill vidare...

Hur mkt har du läst på universitetet? Kan du tänka dig rekrytering kanske? Inköp? Vad gillar du på fritiden?

• Mandarina