• majblomman80

Byter vår katt päls?

Hej,

Vår Perser/ragdoll katt fäller så mycket päls nu så vi har aldrig sett nåt liknanade.
    Har haft hene sen september och min fråga är om det är vanligt att dom byter päls? Har dom sommar/vinterpäls? Hur läge pågår det isf? Just nu är det päls överallt, mkt mer än det varit tidigare.

• Svar på tråden Byter vår katt päls?
  • mion
    majblomman80 skrev 2009-03-15 12:47:05 följande:
    Hej,Vår Perser/ragdoll katt fäller så mycket päls nu så vi har aldrig sett nåt liknanade. Har haft hene sen september och min fråga är om det är vanligt att dom byter päls? Har dom sommar/vinterpäls? Hur läge pågår det isf? Just nu är det päls överallt, mkt mer än det varit tidigare.
    Ja dom byter o jag vet jag har en blandras kort hårig o en helig birma o det är hår överallt precis överallt,borsta borsta säger jag bara... sen ha ett bra foder så blir det lite bättre men som sagt det är mkt hår dom fäller dom små liven =)
  • Maria40

De byter väl inte päls men de fäller vinterpälsen nu när våren/sommaren är i antågande. vi har 2 korthåriga katter och vi kammar dem flera ggr om dagen för att "fånga upp" pälsen istället för att ha den över hela huset. Katterna tycker det är jätteskönt att bli kammad.

• majblomman80

ok, då kanske det är därför det är mer hår än innan då. Får börja kamma henne oftare....

Svar på tråden Byter vår katt päls?