• MichelleS

min katt är lös i magen, vad ska man göra?

Min katt som är runt 20 veckor är otroligt lös.
    Bajset kan nästan vara som vätska och luktar otroligt illa.
    Han bajsar också inte bara i katttoan utan också på ett till ställe hemma.
    Han bajsar säkert 6-7 gånger, förstår inte vad detta beror på.

Håller rent toaletten jämt och ger honom mjukmat 2 ggr per dag, samt torrfoder.
    Någon som vart med om liknande problem?
    Orkar verkligen inte ha det såhär längre :(

• Svar på tråden min katt är lös i magen, vad ska man göra?
  • Minisen

Jag vet inte hur det är med katter o dåligmage men min lilla mopsvalp har enligt veterinären magsjuka för hundar

Om du inte har givit något nytt att äta till honom tex. bytt foder låter det gom någon bakterie...

ring och rådgör med en veterinär!!! kattungar tål i likhet med bebisar inte allt för lång diaré... uttorkning... blodsockerfall... usch det kan bli mycket värre än lite bajs på fel ställe!

Min lilla valp får idag bara risavkok och det piggade på henne rejält! dessutom tycker hon att det är gott

lycka till med katten :-/

• stjärndamm

Det kan bero på att missen inte tål maten, har h*n alltid varit såhär?
    Pröva ge "snällmat" i nån dag och se om det blir bättre.

Sen, som den över skriver, så är det inte alls bra när det är diarré, katter är små djur.
    Ring din veterinär!

• Busbellan

Jag är inte säker, men har för mig att jag hört att katter inte ska vara lösa i magen alls länge innan man kontaktar veterinär.
    Du kan ju i alla fall ringa veterinär för att få råd.

Mamma till Nora, August och Ella
  • Chantelle

du ska nog prata med vet...
    men om du gör risavkok så blanda i lite tonfisk i så de smakar lite extra gott så de smörjer magen lite kanske ska strunta i blötmaten?
    som en av mina katter så fort de får blöt mat får de vid speiella tillfällen så blir han så lös i magen att de bara rinner .. inge kul alls .

men de kan även vara magsjuka ..

men som sagt ring veterinären å rådgör .

• MichelleS
    Svar på #1

Jag har endast haft honom en vecka drygt så ja jag har bytt foder, men inte kan de bli såhär dåliga i magen för det väl?

Jag har gett kokt fisk till honom men kanske skulle ta och blanda ut det med kokt ris?

• LaTjej

Vad ger du för foder? Märke? Kattungefoder?

• MichelleS
    Svar på #2

Vad är "snällmat" ?

Jag ska till veterinärn på Tisdag så och kastrera min honkatt så kan ju passa på att fråga då om de har något tips på vad man kan göra.

• MichelleS
    Svar på #6
    Jusst nu har jag något billigt foder men det står att det ska vara bra.
    Annars brukar jag köra med friskies, men eftersom han fortfarande är liten kanske man skulle köpa special till kattungar.
  • MichelleS
    Svar på #7
    Gav honom maskmedel idag faktiskt, gjorde det för en vecka sedan men han tycktes inte ha fått i något medel.
    Hoppas han fick i det han behövde nu, lär ju märkas ifall att han har mask.
Svar på tråden min katt är lös i magen, vad ska man göra?