• Jen75

Dessa Reima overaller

Är det bara jag som reagerar på att köpa såå dyra overaller till små barn??

Jag tycker det är helt vansinnigt att köpa reima till en 1½ åring. Kanske ev när dom är 3-4 år & dom kan ha den lite längre (antar jag)
    Men så små växer ju så fort.
    Jag tycker 1300 är ett helt vansinnigt sjukt pris för en overall.

* är det status att ha Reima overaller
    *är det ett krav fr dagis (menar att dom tittar snett på föräldrar som inte har reima till sina barn)
    * är det inte överdrivet att det ska va såå märket fixerat redan när dom tom inte ens kan gå. Stl 62 e reimas minsta.

el tycker ni att Reima är såååå super att det är jag som är ute å reser

• Svar på tråden Dessa Reima overaller
  • Vanilj

Om du köper en reima overall vissa kostar 1090kr så kan man ju sälja den sen för ca halva priset om inte mer så då blir det som en vanligt pris på en overall plus att du får en super overall till ditt barn.

• Lola Jämtland

Nä, jag tycker priset är helt vansinnigt!

Men jag är inte mycket för märkeskläder överhuvudtaget.....

Visst, de är säkert praktiska om man bor där det är slaskigt men här i norrland är de rätt onödiga.....
    Jag köper overaller på H&M eller Lindex o de är jättebra tycker jag!

• Jen75

vi bor iu skånde som är känt för sina slaskiga vintrar. Men varför kan man inte ha ett regn ställ över??

• Lola Jämtland

Jen75

Jo, den varianten funkar ypperligt oxå!
    Vi får det ju oxå slaskigt på vårkanten när all snö smälter o då åker galonisarna på.

• Stora

Vi köpte vår för 800kr. Inte så mkt dyrare än andra typ bävernylonoveraller. Jag har köpt den helt enkelt för att den är smidig att röra sig i. Man slipper galonisar utanpå. Här är ju vintern 90% slask...
    Jag jobbar på förskola o har sett hur bra de är. De torkar snabbt o då slipper man hänga dem i torkskåp o de är ändå torra när man går hem...
    Men jag tror också att de är status. För ett par år sedan så pratade ingen om Reima här iallafall...
    Jag köper praktiska o bra kläder som är gjorda för barn att leka i.. .bryr mig inte om märket utan tittar mera på sånt som "bäst i test".

Jag tror absolut inte att ngt förskolepersonal tittar snett på föräldrar som inte köper Reima. Jag kan reagera på om kläder är trasiga eller för små men inte på märken..det struntar jag i...
    Däromot kan jag nog titta lite extra om ngt verkar praktiskt o bra o tänka att det där ska jag nog köpa till min dotter....

• Pallas

Vad är det som är så speciellt med Reima som renderar ett pris på 1300 bagis för en overall som de kan ha en vinter (om man har tur).

Torkar snabbt, säger Stora, så att man inte behöver hänga dem i torkskåp. Vad jag hört så _får_ man inte hänga dem i torkskåp?

Som hästägare är jag familjär med impregnering av täcken, är det inget som funkar på barnoveraller av billigare snitt?

• Cheri

*fniss* vad kul, vi diskuterade det faktiskt häromdagen.
    Och vi sa att det är väl inte så vanligt här i sthlm för det är ju inte så himla kallt här så det behövs lixom inte. Och så behövs det inte i norrland heller

Varför ska man då ha en sån här overall? Nääääh skulle aldrig lägga så mkt på en overall!

• anne82

jag köper reima till min son.
    första reiman köptes på våren då han va lite över 1år.och köpte reima till vintern för 2mån sen.betalade 1100kr för en ny reima.det tycker inte jag är mycket,för att reima håller barnet varmt och torrt.och håller fast du skulle tvätta den dagligen!
    betala lite mer för ytterkläder är inte alls fel tycker jag.årets reima kommer kosta 1690kr!!
    vi har -25 grader vintertid så har går vi inte med bara fleeceoveraller..
    jag satsar pengar på barnen istället för en massa krimskrams till hemmet.och äger ingen bil heller så..ja,håller väll med om att man inte behöver ha reima till ett spädbarn som ligger i vagnen då nästan åkpåsen är viktigare.

• 3barns mamma

ja jobbar på dagis ibland o dom ställena ja vart på så e de ingen som ahr gillat reima-overallerna för dom går inte o torla i torkskåpet...

• Pallas

Är de så att de verkliga kunskaperna om hur man klär sig varmt och håller sig torr försvunnit? Eller är det en smidighetsaspekt att gå från lager på lager till ett tjockt plagg?

Svar på tråden Dessa Reima overaller