Toaletten står och rinner, hjälp!
Toaletten står och rinner hela tiden (började igår) och hur mycket jag än spolar så fortsätter det rinna ändå. Vad ska jag göra? Tips önskas.
Toaletten står och rinner hela tiden (började igår) och hur mycket jag än spolar så fortsätter det rinna ändå. Vad ska jag göra? Tips önskas.
Har du vipp-knapp..? alltså om du kan välja mellan stor/ lite spolning...då kan det räcka med att trycka lite åt det håll man använder minst...så var det med min wc...
Annars så är det nog flottören som hakat sig lite eller kanske e sliten o behöver bytas...öppna locket på wcn så kan man se om den "hänger" sig...
Nej jag har en sån tokgammal toalett. Spolen sitter på sidan av stolen haha . Locket är fastskruvat på något konstigt sätt. Har dragit och spolat, hållt nere spolen men inget hjälper.
Nu fräser den hur länge som helst när jag spolat och kall som tusan är den. Känns inte bra att vattnet står och rinner. Ska självklart ringa hyresvärden imorgon men tänkte om det finns något jag kan göra så länge.
Tror inte du kan göra något om du inte kan få upp locket...tycker absolut att det låter som om flottören har blivit sliten o behöver bytas, antingen det eller att det blivit kalkavlagringar som gör att den inte kan gå tillbaka fullt längre o då inte "håller tätt"..
He he...en toa med inkontinens....
(sorry...har liiite tråkigt o e jättetrött så min humor e bara såååå låg just nu...)
Du kan stänga av kranen på sidan , när det är påfyllt .