Hur ska jag någonsin få jobb utan erfarenhet???
Det här börjar kännas så jäkla tråkigt nu, min livssituation alltså. Jag utexaminerades som socionom sommaren -06 och fick direkt ett kort vikariat som biståndsbedömare. När vikariatet upphörde fick jag ingen förlängning och heller inget nytt jobb. Jag sökte alla jobb som låg ute utan framgång. För att komplicera min situation ytterliggare upptäckte jag att jag var gravid strax därefter. Eftersom jag inte hade hunnit jobba ihop a-kassa och inte fick något nytt jobb och dessutom stod i begrepp att förlora min sgi, så valde jag att plugga en termin till samtidigt som jag hade turen att få ett tillfälligt extra jobb (nattjobb).PÅ detta sätt fick jag i alla fall behålla min föräldrapeng. Nu är min son snart 1 år och jag har fortfarande inget jobb!!! Jag söker verkligen ALLA jobb, men jag blir inte ens kallad på intervju!! Jag har har ring och frågat ett par arbetsgivare om de kan tipsa mig om hur jag skall förbättra min CV etc och de enda svar jag får är att min ansökan är ok, men jag saknar erfarenhet. Ja det är klart, jag är ju ny!!! Jag känner mig verkligen på botten här. Jag och min familj är extremt trångbodda, ( vi är 5 i en 3.a), föräldraledigheten börjar ta slut och....ta daa, min man blev precis arbetslös. Vi bor dessutom i Skåne så här regnar det ju inte precis jobb. Anledningen till att jag valde att läsa till socionom från början var ju (förutom intresse) att det var goda arbetsmöjligheter och jag och min lilla familj precis flyttat hem till Sverige och jag ville verkligen få ett stabilt jobb.
Jag är övertygad om att jag har bra chans att få jobb om jag bara blir kallad till intervju. Ok, detta blev lång och tjatit, men jag behövde ventilera lite. tack för att Ni läste!
Någon i samma sits? Eller som precis lyckats få jobb kanske??