• peston

Hållbart kött till pastasallad

Jag älskar pastasallad och då jag har väldigt lite tid att laga mat på veckorna tänkte jag göra en stor sats att ha i kylen och bara plocka fram och sleva upp en lämplig portion.
    Brukar göra med kassler men är lite less på den nu. Funderar på att ha i kyckling istället men det blir väl dåligt av att ligga uppskuret några dagar i kylen, eller?

Tips på goda hållbara sallader som inte är så vattniga emottages gärna!

• Svar på tråden Hållbart kött till pastasallad
  • skånetös78

Jag tror att kyckling håller sig fint ett bra tag om du först steker den. Om du är osäker så skulle du ju kunna dela upp det stekta kycklingköttet i små portionsburkar och bara hiva ner en burk i salladen på morgonen så är den lagom upptinad tills du ska äta!

*Välkommen älskade Linnea! 7/11-08*
  • TheMother

Finns ju salladskyckling att köpa, om du tar det från frysen dagen innan när du gör iordning lådan så borde det nog tina i kylen under natten.

Skulle personligen inte äta pasta eller sallad som varit iordninggjort längre än 3-4 dagar men det är ju en annn sak.

Iaf, likadant kan man ju göra med köttbullar och korv för att variera det ytterligare.

Mamma till Anton 080920
  • Sol Angelica

All typ av Parma, prosutto, serrano osv.. Skitgott i sallader.... Håller bra oxå...

Svar på tråden Hållbart kött till pastasallad