• Stintan

frustrerande när värkar stannar av...!!!!!!!

Jaha ja.. här trodde man att man var på väg in ikväll

Slemproppen började ge med sig i går em och sen dess har jag haft färgade flytningar
    Ringde förlossnigen igår och de ställde lite frågor och bad mig åter komma om vatnet börjar sippra eller om flytningarna blev "missfärgade"

Sen idag på fm har jag haft värkar med 10 min mellanrum som höll i sig i ca 50 sek per gång
    Gick och la min dotter och somnade en stund och allt stannade av.

Jag kände mig så laddad, visst den lill*kommer att komma ut när den är färdig men det är ändå en psykisk press att bli mentalt laddad och sen ger det sig.

Jag behöver inga råd på hur man sätter igång det hela jag vill att min bebbe ska komma när den är färdig ville bara skriva av mig lite frustration.

Snart är det ändå min tur

( har aldrig hört om någon liten som inte kommit ut )

• Svar på tråden frustrerande när värkar stannar av...!!!!!!!
  • mmonika77

Usch ja det är inte kul. Jag hade sammandragningar med 5 min mellanrum och fick åka hem från förlossningen där bm sa att vi ses ikväll men tji fick jag... Jag förlöstes 2 veckor senare...

• Stintan

Usch inte kul att höra . vill inte vänta två veckor till, men men skönt att höra att man inte är ensam.

• Stintan

Går och vankar borde jag kanske gå och lägga mig eller.
    Vem kan slappna av i det här läget. Skriver upp värkarna nu och de kommer lite oftare..

• Kimmi70

Enl min BM är chansen större att värkarbetet fortskrider om man är uppe och rör sig, det gör heller inte lika ont....

• Venus

Tips: Gå o lägg dig =)) Vila så mycket du kan om det nu är så att det är på G på riktigt... Har du badkar så lägg dig i ett varmt sådan, eller ta en varm dusch... Är det inte på riktigt så brukar det avstanna då...

Min grabb började varna mig 3 veckor innan han föddes och han gav sig inte utan höll på när som på dygnet, jag hade sammandragningar, förvärkar och värkar omvartannat dygnet runt, var inte många minuters vila inte... Sov som bäst 3 timmar per natt och hann aldrig vila på dagarna eftersom vi har en liten tjej oxå...

Lycka till nu =))

• Stintan

Det känns så också .. men man vill ju ha krafter också.

Jag får väl gå här och vanka, anka som man är ha ha ha
    Jag försöker i alla fall hålla humöret uppe

• Duttan

Jag blir nog också uppe, vankandes inatt. Skönt att det finns fler som känner lika.... Men min bebis är sjövild därinne. Är din det?

• Stintan

Bebben har varit i rörelse hela dagen i princip men det känns som om den är lugnare nu.
    Antagligen för att jag går och vankar den till sömns

Funderar på att gå och lägga mig om en timme om det inte blir med än så här behöver jag mina krafter till senare.

Lycka till med ditt vankande Duttan!!

• Stintan

Gick och la mig igår vid tolv .

Har haft lite sammandragningar i natt ca eni kvarten/ var 20de min men nu på morgonen är det lugnt.

SUCK!!

Det är väl bara att sätta sig på balkongen och ta det lugnt en stund.
    sen är det jogging skorna på för trapp racet ha ha ha

• rafaela

Hej!
    Jag har "fött barn" sedan dagen innan valborg, varje kväll och natt. Håller med dig att det är oerhört frustrerande! Hoppas det går lite smidigare för dig Stintan! Det är nog bra att försöka vila tills att man har värkar något tätare, annars blir man ju ganska så sliten tills det äntligen är dags!
    Lycka till!

Svar på tråden frustrerande när värkar stannar av...!!!!!!!