blond spray
Någon som har erfarenhet av schwartzkopf, beach blonde, eller annan blond spray? Mitt hår behöver piggas upp en aning och jag har inte råd med slingor just nu. Har aldrig färgat eller slingat själv, bara hos frisör.
Någon som har erfarenhet av schwartzkopf, beach blonde, eller annan blond spray? Mitt hår behöver piggas upp en aning och jag har inte råd med slingor just nu. Har aldrig färgat eller slingat själv, bara hos frisör.
Om du redan är blond är ett gammalt husmorsknep att spraya håret med citronsaft, det har en blekande effekt. Om du dessutom vistas i solen (eller solarium) blir effekten ännu större.
Är du blond så fungerar sprayblond.. men inte om du är cendre lr mörkare.. risken blir att det blir gult då...
Sprayen fungerade jätte bra på mig iallafall då jag var blond. Dock tror jag inte den är bra om du inte är blond.
Kan även rekommendera ett schampoo jag använde. Loréal Paris Professional Blonde
nr 1 skrev 2009-03-15 22:05:58 följande:
Jag är ganska mörk numera, men tycker att Blond-sprayen har blivit bra. Anänvde det på utväxten under en lång tid.
Jag testade blondspray och gjorde som man skulle och jag tappade mitt hår...det gick av helt där jag hade sprayat och det andra lyste grönt!!!
Nu har efter många år mittt hår äntligen växt ut igen och min frisör sa till mig att aldrig använda såna produkter!!
Nehe!! Haha ingen risk att jag gör det igen iaf för det var det värsta som hänt mitt hår, jag lipade och det föll av alltihopa där sprayet hade varit i kontakt.
Funkar säkert bra för viss men för en trött mamma som gått igenom två graviditeter samt amning funkade det INTE!
Scala, villken mardröm!! Jag har inte blivit drabbad, men slutade att använda sprayen så frekvent just för att inte förstöra håret.
hej igen
tack för alla era svar, trots varningar och hemska erfarenheter så köpte jag en flaska ändå, (kunde gått åt pipan men jag var ju så trött på mitt dassiga hår) Men det blev jättefint, sprayade bara lite över håret och kammade igenom det. När det torkat, (självtorkat, vågade inte torka med fön) så ser det slingat ut, precis så jag ville ha det. Litet lyft nu när det är soligt och vårigt ute.
Ha det så bra