• nr 1

blond spray

Någon som har erfarenhet av schwartzkopf, beach blonde, eller annan blond spray? Mitt hår behöver piggas upp en aning och jag har inte råd med slingor just nu. Har aldrig färgat eller slingat själv, bara hos frisör.

• Svar på tråden blond spray
  • TBS

Om du redan är blond är ett gammalt husmorsknep att spraya håret med citronsaft, det har en blekande effekt. Om du dessutom vistas i solen (eller solarium) blir effekten ännu större.

• Gravid2010

Är du blond så fungerar sprayblond.. men inte om du är cendre lr mörkare.. risken blir att det blir gult då...

• Sandja

Sprayen fungerade jätte bra på mig iallafall då jag var blond. Dock tror jag inte den är bra om du inte är blond.

• nr 1
    TBS skrev 2009-03-15 22:00:10 följande:
    Om du redan är blond är ett gammalt husmorsknep att spraya håret med citronsaft, det har en blekande effekt. Om du dessutom vistas i solen (eller solarium) blir effekten ännu större.
    Man kan ju alltid prova, skall man låta det sitta kvar eller skall det tvättas bort?
  • nr 1
    Sandja skrev 2009-03-15 22:05:17 följande:
    Sprayen fungerade jätte bra på mig iallafall då jag var blond. Dock tror jag inte den är bra om du inte är blond.
    Jag är blond, men just nu känns det lite småtråkigt, (färgen alltså) kanske funkar den på mig också.
  • Sandja
    Svar på #5
    Ja men då fungerar det nog absolut för på mig gjorde det ju det iallafall :) Värt att prova iallafall.
    nr 1 skrev 2009-03-15 22:07:29 följande:
    Jag är blond, men just nu känns det lite småtråkigt, (färgen alltså) kanske funkar den på mig också.
  • Sandja

Kan även rekommendera ett schampoo jag använde. Loréal Paris Professional Blonde

• nr 1
    Sandja skrev 2009-03-15 22:10:47 följande:
    Kan även rekommendera ett schampoo jag använde. Loréal Paris Professional Blonde
    Ok, det skall jag prova, alla tips är välkomna just nu,

ps, vilken liten sötnos till dotter du har!
  • TBS

nr 1 skrev 2009-03-15 22:05:58 följande:

Man kan ju alltid prova, skall man låta det sitta kvar eller skall det tvättas bort?
    Låt det sitta i så länge som möjligt, gärna medan du solar som sagt, men över natten funkar väl också antar jag. Det var så länge sedan jag använde citron själv så jag har glömt om håret blir kladdigt av det, men så vitt jag minns var det inget stort problem iaf.
  • PrettyGirl
    Svar på #2
    Ja så är det. När jag var 14 år (strax innan konfirmationsdagen...) så ville jag bli en snygg blondin..;) Jag köpte en blond spray som man skulle spraya på håret och sedan blåsa med hårfön för att det skulle blekas..... Ni kan ju tänka er hur det blev..! Jag blev orange i håret:) Inte så kul just då men idag skrattar jag åt det. Jag såg ut som en morot på korten från kyrkan! :)

Jag tror det är bäst att bleka på annat vis.
  • Duckan74

Jag är ganska mörk numera, men tycker att Blond-sprayen har blivit bra. Anänvde det på utväxten under en lång tid.

• Scala

Jag testade blondspray och gjorde som man skulle och jag tappade mitt hår...det gick av helt där jag hade sprayat och det andra lyste grönt!!!
    Nu har efter många år mittt hår äntligen växt ut igen och min frisör sa till mig att aldrig använda såna produkter!!
    Nehe!! Haha ingen risk att jag gör det igen iaf för det var det värsta som hänt mitt hår, jag lipade och det föll av alltihopa där sprayet hade varit i kontakt.

Funkar säkert bra för viss men för en trött mamma som gått igenom två graviditeter samt amning funkade det INTE!

• Duckan74

Scala, villken mardröm!! Jag har inte blivit drabbad, men slutade att använda sprayen så frekvent just för att inte förstöra håret.

• nr 1

hej igen

tack för alla era svar, trots varningar och hemska erfarenheter så köpte jag en flaska ändå, (kunde gått åt pipan men jag var ju så trött på mitt dassiga hår) Men det blev jättefint, sprayade bara lite över håret och kammade igenom det. När det torkat, (självtorkat, vågade inte torka med fön) så ser det slingat ut, precis så jag ville ha det. Litet lyft nu när det är soligt och vårigt ute.

Ha det så bra

Svar på tråden blond spray