• Anonym (Irriterad)

Egotrippad man

Igår hade min man och jag varit på middag hos vänner. Han ville inte sova kvar där, så jag erbjöd mig att köra (1 timmas bilväg dit).
    Vi hade en trevlig kväll, han fick drink, gott vin till maten, kaffe och whiskey och några öl..
    Väl hemma (klockan två) satte vi oss i soffan och slog på TV:n. Vi var inte sådär jättetrötta.. Min man försvinner upp på övervåningen, och kommer tillbaka med en öl och en liten virrepinne TILL SIG SJÄLV...
    Inte ett ord till mig om jag ville ha något...
    Han vet att jag älskar rött vin, och skulle ha uppskattat om han tänkte på mig och tagit med ett glas till mig.. Men näää...
    Jag blev så förbannad så jag gick och la mig...
    Ego karl... Grrrrr

• Svar på tråden Egotrippad man
  • Lola Jämtland

Du kunde ju ha sagt nåt på en ggn..."tog du inget till mig, älskling?"...då hade du fått en förklaring till varför han "glömde" bort dig o du hade kanske tom fått ditt vin.

• Tjockepoffa

Ofta är vi kvillor så himla dåliga på att tala om vad vi vill utan blir sura och griniga. Mannen blir då helt oförstående.
    Jag är precis så!!!
    Nä, vi måste bli bättre på att tala om för de när vi blir arga, sura och besvikna och varför.

• Tjockepoffa

Kvinnor ska det vara

• Alle

Det ÄR ego! Men du måste påpeka det för att han ska förstå det och kunna ändra sig.
    Jag kan göra likadant av ren obetänksamhet. Min sambo glömmer dock ALDRIG!!!
    Och som Tjockepoffa skriver så tenderar vi kvinnor att tro att våra män är tankeläsare "Guuud, att han inte förstod ditt eller datt" och så blir vi skitsura

• felicia6

Jag skulle kunna tänka mig att eftersom du avböjde att dricka för att ställa upp o köra, så kan han ha tänkt att du inte var på humör för någon alkohol alls.. Alltså inte förstått att du bara avstod för att kunna köra..
    Och då är det ju klart att han inte tänkte på att du ville ha senare på kvällen heller, eftersom du inte ville ha tidigare..

Som de andra säger. Vi kvinnor är experter på att tycka att männen ska va tankeläsare och ha samma tankar som vi

• liten ida

Säg ifrån! Du skall inte finna dig i sådana dumheter. Han borde passa upp på dig efter du hade kört så långt!

• Manda

Jag tycker att det är oartigt att hämta saker till sig själv om det finns andra omkring en, oavsett om det är sambon eller kompisen. Det är väl vanligt hyfs att fråga andra om de också vill ha?

• Tjohalia

Jag tycker oxå att han borde ha tänkt på dej. Nu hade du ju ställt upp så at han fick dricka och ville kanske oxå koppla av när ni kom hem. Hade min sambo ställt upp så så hade jag då varit tacksam.

• michiara

jag hade nog frågat direkt om han inte skulle ge mig med..men jag är sån som person..

• Pytti P

Hej!
    I och med att du inte druckit tidigare så kan det ju vara att han inte tänkte på att du ville ha, jag tycker inte att det är konstigt. Det är inte alltid man tänker i flera led.
    Fast även om det vore så hade jag också blivit lite sur, men jag hade nog bett att han hämtat till mig med. Det tror jag att din sambo också hade gjort om han fått chansen.
    Vi får alla lite hjärnsläpp iland

Svar på tråden Egotrippad man