SKa man ta med egna blöjor till BB?
Läste här på FL att några varit tvunga att ta med egna blöjor till BB. Är de så? Eller beror de på vilket BB man hamnar på. Blir nog Huddinge eller Sös. Vore ju bra om man visste sådant innan
Läste här på FL att några varit tvunga att ta med egna blöjor till BB. Är de så? Eller beror de på vilket BB man hamnar på. Blir nog Huddinge eller Sös. Vore ju bra om man visste sådant innan
Det beror vilket BB man ska ligga på. Ring och kolla med båda två, så du vet hur det funkar.
Blöjor behöver du inte ta med själv... Det enda du egentligen behöver är kläder till dig själv och barnet när ni sk aåka hem..Och sen självklart om du vill ha något speciellt med dig!
På sös behöver du iaf inte ta med egna blöjor, och jag antar att det är likadant i huddinge... men ring och fråga för säkerhets skull... Din bm borde veta
Här i Luleå ska man ha egna blöjor med sig!
Du kan ju alltid ringa och fråga så vet du säkert. Annars kan du ju se till att vara förberedd för hemkomsten genom att införskaffa ett paket Newborn-blöjor till BB-väskan... På så vis är du garderad vilket som!
födde på huddinge .. okej det är 7 år sedan men har många väninnor som fött där nyligen.... nej blöjor står de för där, likaså bindor för dig själv...
men kläder för dig o bebisen får du ta med om du inte vill ha sjukhuskläder på dig...
Men varför? Egentligen... Borde man inte få de när man är på BB. Självklart när man åker hem och så har man egna men under visstelsen borde de väl ändå stå för det. Eller är jag helt fel ute nu?
Maadde
Jag antar att det har med att göra hur varje lassarett lägger upp sin budget, vad som ska ingå osv. Dom sjukhusen som inte står för blöjor och bindor har väl antagligen prioriterat annat.
Bara vad jag tror.
Jo de låter ju logiskt. Bättre att de priotiterar en kuvös än blöjor lixom
På sös behövde inte vi ha med bjöjor (eller bindor). Kan också berätta att jag tycker dom var helt fantasitiska både på bb och förlossningen på sös.
Vi fick blöjor på SöS. Födde för en månad sen och antar att det inte har ändrats