Sjöblöt! Svettas som... jaa!! :-(
Pust! Någon mer som svettas så man blir helt sjöblöt? Är i vecka 34. Kan ju inte sova på nätterna för det känns som man badar i sängen!! Varför blir det så tro... pust!! Hmm ville mest klaga lite tror jag...
Pust! Någon mer som svettas så man blir helt sjöblöt? Är i vecka 34. Kan ju inte sova på nätterna för det känns som man badar i sängen!! Varför blir det så tro... pust!! Hmm ville mest klaga lite tror jag...
Jag svettas också som en gris emellanåt. Jag har slutat använda täcke på natten, har en liten tunn filt bara... Men jag får svettningar även på dagen. Hemskt !
Det är väl bara kroppen som har svårt att temperera nu när man har så mycket blod....
Ja är det så? Har inte haft såhär tidigare i denna graviditet nämligen... kommer det mer blod på slutet? Kanske blir så att bebisen växer extra mycket på slutet och då behöver mer blod och att mammahjärtat får
jobba extra hårt då? Aaaahhh... ja täcke är ju inte att tänka på! Vilken vecka är du i?
Fötterna är helt varma och lite svullna också... pust!!
Jag är i v. 37+3 idag. På kvällen känns det som om fötterna brinner... De svullnar dock inte. Jag går runt i sommar kjol och t-shirt här hemma för jag är så varm =)
Jag har för mig att man får mer blod i kroppen nu i slutet...
Hahaha...härligt att höra att man inte ensam
Jag är super varm och kan knappt röra mig förrän jag svettas. Har varit det i en längre period nu.
Svullen om fötter och händer är man med ochen sån jäkla klåda som börjat över kroppen. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet för snart är det ju över
Här är en till som snart rinner bort, sambon är helt galen av alla öppna fönster, han tycker visst det blir kallt här hemma, själv tycker jag det känns som om vi bor i Sahara eller nåt :)
Har haft samma under alla mina gravidteter, speciellt nu i slutet varför det blir så har jag faktiskt aldrig frågat om, kanske ska fråga när jag ska till BM idag!
haha ja mee.. mest om händerna o ansiktet... Phuuu pfhaan
Har förresten ett tips om man lider av varma fötter och har svårt att somna, ta en vetekudde och släng in i frysen tills den blir riktigt iskall, lägg den sen vid fotänden och ha fötterna invirade, på eller under hur man nu vill ha det bäst.
Funkade jättebra för mig förra gången!
Tack för tipset! Jag lider mest av det på kvällen när man ska sitta och mysa vid tvn. .. Kan inte vara stilla när fötterna brinner =)
Oj ja man var inte ensam om detta tydligen då! Och jag som "bara" är i vecka 34 då blir det alltså "värre" då hehe... kan inte minnas att jag var så här varm förra gången! Men det kanske är olika på olika graviditeter också då...
Alexandra82 - frågade du BM? Och det tipset med kall vetekudde var ju bra! För är man lite svalare om fötterna borde det ju hjälpa övriga kroppen med...
Toker-Ska till BM kl 16:30, lovar att rapportera när jag kommer tillbaka om minnet hänger med så jag kommer ihåg att fråga :)
Hej kom precis hem nu igen!
Min BM sa precis som flera i tråden att det beroe på den ökade blodmängden :)
Jag är normalt en frussen person och brukar ha två täcken under vinterhalvåret. Tidigt fick jag gå ner till en tunn fleesefilt för att inte få värmeutslag. Nu sedan 1-2 veckor blir jag sjöblöt på nätterna. Den ökade mängden blod tror jag bla leder till ökad blodgenomströmning, högre fart eller vad man ska säga, så att man blir varmare.