• fiddelin

Barnvagnsaffärer i Göteborg

Så var det dax att börja kolla på barnvagn... ni som bor i Göteborg med omnejd.. vilka affärer bör man åka till?!?! {#lang_emotions_sealed}

Vilka är de bästa? och vart köpte ni era vagnar?

Tackar på förhand {#lang_emotions_sunny}

• Svar på tråden Barnvagnsaffärer i Göteborg
  • bubblez

Vi köpte våran på Needs 4 Kids på Backaplan (den större butiken som ligger vid Mattlagret o ÖB... finns en liten butik oxå, men dom har bara kläder). Tror priserna ligger lite lägre där än på t.ex Babyproffsen... iaf våran vagn som vi jämförde pris på.

• framsteg

Billigt eller inte - mer normalpris skulle jag tro.

Mölndals Baby och barn i Mölndals Centrum. Suverän service och alltid jättetrevliga!

Har en annan baby/barnaffär att jämföra med och Mölndals baby och barn är ljusår i från dem i service och trevlighet!

• Lind1981

mammapappabarn i partille köpte vi vår vagn...

• fiamalm

Jag säger happyland eller barnens hus, har tyvärr inga bra erfarenheter av nids4 kids, de var rent otrevliga när vi skulle reklammera en grej, skulle aldrig köpa nåt så dyrt som en vagn där. Vet flera som varit med om samma sak.

• fiddelin

men är det så att affärerna brukar ha samma sortiment?! kanske bara skillnad på service.. och personal..

vi har nämligen vart på de runt backaplan.. men man undrar om det är någon skillnad på att åka till högsbo och andra affärer...gällande sortiment.. {#lang_emotions_wink}

• fiamalm
    fiddelin skrev 2009-03-16 19:32:36 följande:
    men är det så att affärerna brukar ha samma sortiment?! kanske bara skillnad på service.. och personal.. vi har nämligen vart på de runt backaplan.. men man undrar om det är någon skillnad på att åka till högsbo och andra affärer...gällande sortiment..
    Det kan nog skilja lite vilka märken de har, happyland tex säljer ju inte emmaljunga, prismässigt skiljer det sig inte så mycket på vagnar då man inte kan göra så mycket på priset på barnvangar, däremot kan olika affärer ha olika erbjudanden på vagnar.

Är det nåt särskilt ni är ute efter, jag kan varmt rekommendara happyland, de har bla teutonia, brio, cresent,. Barnens hus har även dessa märken plus emmaljunga och några till. Babyhörnan tror jag har det mesta, men där tycker jag de är så oengagerade och ohjälpsamma.
  • Tullemi

Jag håller med "blanksteg"´s inlägg: Mölndals Baby är en superbra affär med trevlig och serviceminded personal. Vi har köpt 2 av våra vagnar där och vi har bara gott att säga om dom .

• Flickan och kråkan

Appropå Mölndals Baby. De är en av de få barnbutiker jag vet som nu införskaffat ergonomisk bärsele och inte bara kör Babybjörn av tradition. Har fått in ergon nu under våren .

• Kilsbergen

Fick jättebra hjälp på Storken (i Linné), men beställde till slut på nätet (Pramworld) eftersom det var avgjort billigast. Annars så har Babyproffset (Backaplan) ett stort utbud.

• Yes I am

Vi kommer köpa vår vagn på babyproffsen i Sisjön.

• mamma87

Den affären som verkligen inte rekommenderar är nids4kids otrevligare personal har jag aldrig stött på.. Happyland på backaplan rekommenderar jag varmt! Samt Barnens Hus i sisjön

Svar på tråden Barnvagnsaffärer i Göteborg