• Hannibunny80

    Dr Janos Amosy Borås

    Hej!

    Idag har jag bokat tid hos Dr Amosy i Borås pga oregelbunden/utebliven ägglossning och mens.
    Jag vill nu höra vad andra som besökt honom tyckt om bemötande och annat.
    Berätta!

  • Svar på tråden Dr Janos Amosy Borås
  • Goding80

    Hej!

    Har varit hos Amosy då vi försökt 1 1/2 år nu. Jag tyckte jättebra om honom, mycket lugn och förtroendeingivande.

    Tyvärr verkar han ha blivit långtids-sjukskriven nu, skulle till honom den 24/3 men de ringde och sa att de var tvungna att avboka och kunde inte ge ny tid.

    Har ni försökt länge?

  • timberhochmandie
    Goding80 skrev 2009-03-20 10:08:10 följande:
    Tyvärr verkar han ha blivit långtids-sjukskriven nu, skulle till honom den 24/3 men de ringde och sa att de var tvungna att avboka och kunde inte ge ny tid.
    Va?! Det får han ju inte vara... Om vi bestämmer oss för att köra vidare med IVF så måste han ju finnas där.
  • 3mammawannabe

    Vi skulle dit på tisdag o de ringde i veckan o sa likadant till mig och att han kanske inte kommer tillbaka..Någon som vet vad som hänt honom?
    Måste vara fler som har tid till honom.

  • Hannibunny80

    Då blev även min tid avbokad. Skulle dit i början av april.
    Fick inte heller någon ny tid men skulle återkomma om ett par veckor. Hoppas på att Dr Amosy är ttillbaka då eller att de fått tag på någon vikarie. Trist att behöva vänta..

  • timberhochmandie
    Hannibunny80 skrev 2009-03-24 13:27:04 följande:
    Då blev även min tid avbokad. Skulle dit i början av april.Fick inte heller någon ny tid men skulle återkomma om ett par veckor. Hoppas på att Dr Amosy är ttillbaka då eller att de fått tag på någon vikarie. Trist att behöva vänta..
    Du har inte heller fått närmare besked om vad man kan förvänta sig..?
  • Hannibunny80
    timberhochmandie skrev 2009-03-24 14:18:32 följande:
    Du har inte heller fått närmare besked om vad man kan förvänta sig..?
    Ne bara att jag skulle återkomma om ett par veckor och att de förhoppningsvis visste mer då. Antingen om han kommer tillbaka eller om de skaffat någon vikarie.
  • timberhochmandie

    Är det någon som har hört något? Har ni kunnat boka ny tid? Amosy eller vikarie? Har ni blivit hänvisade till annan klinik eller själva letat upp en? Jag har en dryg vecka kvar till BIM efter min pergokur, så det är väl snart dags att boka tid... Jag undrar ju lite om det kommer att gå eller inte.

  • Hannibunny80

    Jag ringde förra veckan för att höra om det gick att boka tid. Då gick det inte. De sa att jag skulle prova om ett par veckor igen.
    Jag bestämde mig för att prova en annan klinik istället. Det fick bli Göteborg. Fick en tid på bara en vecka där. Ska dit imorron.
    Tycker det är dåligt med privata kliniker i Borås. Och till SÄS tar det ju flera månader innan man får en tid.

    Hur ska ni andra lösa det?

  • timberhochmandie

    Vårt nästa steg skulle vara IVF. Tanken var ju att köra distansvarianten genom dr Amosy, men det går naturligtvis att vända sig direkt till Carlanderska... Frågan är bara om priset påverkas? Hos Amosy betalar man ju bara patientavgift, medan Carlanderska verkar ta hur mycket betalt som helst för t.ex. en utredning. Landstinget är inget alternativ för oss då vi redan har ett gemensamt barn. Förhoppningsvis behövs dock ingen mer behandling. *peppar-peppar* Har provat pergo den här månaden bara-för-att. Inga fel på någon av oss men heller inget resultat trots över två och ett halvt års försök, så pergo var väl kanske mest för att vi skulle prova NÅNTING medan vi funderade över det här med IVF.

  • Gullholmen2017

    Försöker få tag i mina journaler sedan mina år hos Dr Janos Amosy. Får inte något svar via mejl när jag enligt rekommendation från vårat regionkansli skulle skriva till info centrumhalsan.se där jag bad om ett svar var dessa kan finnas om dom inte är sparade vid privat verksamhet. Inväntar svar, och hoppas på det bästa då dessa journaler är mycket viktiga för mig nu och framöver. Har svårt att tro att Janos med alla dessa år på nacken struntar i att försöka ge sina patienter den informationen som krävs och som finns lagrad "någonstans"

Svar på tråden Dr Janos Amosy Borås