• Anonym (Hjälp)

ruskigt pinsamt...men...

när allt sätter igång och bebben ska ut, vad ska jag göra då?? min kille jobbar ju hela dagarna och kan bara nås på lunchen. själv har jag inget körkort och känner ingen där vi bor och det är ca 4mil till förlossningen! asså det är de här jag är mest nervös och orolig över... hjälp!

• Svar på tråden ruskigt pinsamt...men...
  • Softyy

Ringa ambulans!
    Eller någon annan som man känner.
    Eller få tag på numret till sambons jobb så du kan ringa dit, så någon kan meddela/hämta honom om han inte kan ha mobilen med sig under arbetstid. (Kan han inte ha det??)

• luckyme83

han måste juh få ha mobilen på jobbet...så du kan nå honom...

• Idrial

Din sambo måste ordna så att du kan nå honom på jobbet. Det räcker ju inte med att du kan nå honom på lunchen .

• sasssyy

Det är sällan som en förlossning går skitfort och ofta så hinner man mer än man tror från det att värkarna startar tills själva förlossningsarbetet börjar.

Att din sambo inte går att nås är ju ett problem, men när det närmar sig förlossning så måste han ju kunna ha sin telefon på så att du kan nå honom, det är ju lite special liksom.

Annars är nog taxi det bästa alternativet, ambulans är för akuta sjukresor och de hämtar bara i nödfall och dessutom kan det bli lika kostsamt som taxi faktiskt.
    Brorsan och hans tjej (de har inga körkort 3 mil till BB) ringde ambulans så fort hon fick ont, de fick senare fakturor på 240 kr /tillfälle och det var för 7 år sen och är förmodligen olika från landsting till landsting, taxi för dem, sjukresa hade kostat 120 kr så det var ju lite surt

• Anonym (Hjälp)

jo han har ju mobilen på sig, men det finns typ ingen teckning där han jobbar och kontoret och lunchrummet ligger inte där han jobbar!

• Howdahkan

Då ringer du bara taxi eller ambulans och tar kontakt med din man så fort du kan.

Kan man inte ringa till kontoret och be honom ringa hem eller att dom ska meddela honom att du behöver till BB?

• Stargirl

Om du börjar att få värkar kl 8 på morgonen och din man redan gått till jobbet och inte kan nå honom annat än på lunchen så har du nog gott om tid. Det går oftast inte så fort iaf. Ni kan ju komma överens om att han kollar sin mobil varje timma när det börjar nära sig eller att du kan ringa till ngn på hans jobb som kan nå honom där han arbetar. Det måste ju finnas någon på hans arbete du kan få tag på?

*~Två blåbär och ett lingon~*
  • Idrial

Men det måste väl finnas någon du kan få tag på där som isåfall kan gå och leta upp din sambo om det blir dags och han inte är hemma?

• Alicia05sMamma
    Anonym (Hjälp) skrev 2009-03-16 11:42:36 följande:
    jo han har ju mobilen på sig, men det finns typ ingen teckning där han jobbar och kontoret och lunchrummet ligger inte där han jobbar!
    Men han jobbar väl inte där ensammen. Jag menar det finns väl arbetskamrater och chefer ? Du måste ju kunna ringa dit när det är dax och isf be dem meddela din sambo att det är dax.

Det finns väl en fast telefon där han jobbar eller ?

I annat fall får du väl ringa famil/vänner eller ringa efter en ambulans
    (¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Minora

Oj, jag skulle nog inte våga vara så optimistisk att bara ta det lugnt fram till lunch om jag fick värkar vid 08.

Själv fick jag värkar runt midnatt, klockan 02 åkte vi in till DS och två timmar senare var sonen född.

De sa även till mig på sjukhuset att vid nästa förlossning måste vi nog åka in ännu snabbare.

Det verkar vara lite ärftligt det där, både min mamma och min syster har haft supersnabba och enkla förlossningar. Kolla med din mamma om du har möjlighet!

• Smulan87

du måste ju ha nåt nummer så du kan nå honom utan problem! och sedan så finns de taxi, ambulans och även såndär sjukhustaxi.. bara att ringa förlossningen och prata med dom.

BF 11Juni 2009
  • mammatillmiranda

min kompis som var ensamstående då det var dags att få bebis pratade med sin bm och fick ett specialnummer som hon skulle ringa när det var dags. Då kom en taxi och körde henne in.

Tror dock inte det behövdes då bebben ville ut när hon hade möjlighet att få skjuts av någon hon kände.

tror som många andra att du kommer hinna... men se till att ha "panikpengar" hemma, ifall du måste ta en taxi. Lycka till!

Miranda 05 och Molly 08 - mammas älsklingar
  • bixy

Min sambo jobbar i Oslo och det är 50 mil därifrån hem till oss. Sen har vi 18 mil till BB. (14 till närmaste, men det är annat landsting) Han hann hem gott och väl så vi kunde åka tillsammans. Nu är det ju inte säkert att det tar lika lång tid för er, även om jag tyckte att det gick relativt fort för oss, men jag skulle tro att du hinner. Och att han hinner även om det dröjer en stund innan du får tag på honom. Lycka till. Och som sagt, ring taxi eller någon bekant/släkting som du känner att du vill ha med dig.

www.bixyhanna.blogspot.com

• Mieria

Köp honom en sökare och säg åt honom att när det beepar på den är det dags att susa iväg de hederliga gamla sökarna kan tro det eller ej vara bättre än mobiltelefoner när det gäller teckning!

• Missboss

Du kan ju alltid åka sjukresa...

Svar på tråden ruskigt pinsamt...men...