Förslag på roliga partylekar???
Hej. Jag har fått i uppgift att hålla i en pubkväll på mitt jobb och är i stort behov av förslag på skojiga lekar man kan köra. Gärna laglekar.
Hej. Jag har fått i uppgift att hålla i en pubkväll på mitt jobb och är i stort behov av förslag på skojiga lekar man kan köra. Gärna laglekar.
En superrolig lek är: De rutna totempålarnas dal. Googla efter den, så förstår du hur den går till. Lycka till!
Finns inga roliga partylekar. Bara pinsamma.
Vi hade en på en jobbfest som var väldigt lyckad!
I förväg ska festarrangörerna förbereda en sorts tipsrunda.
Ex:
Fråga 1: Vem kan rocka en rockring längst?
1: Karin
X: Gösta
2: Nisse
Andra frågor kan vara: Vem kan äta en gräddbulle snabbast utan att använda händerna? Vem har bäst minne (då förbereder man även en typ av Memory, t.ex. en papper med en massa bilder/företagets produktnamn etc och så får de tävlande titta på pappret i 20 sekunder sen ska de skriva upp allt de kommer ihåg), Vem kan snabbast blåsa upp en ballong tills den smäller? Osv osv...
Sen ska alla var och en eller i lag svara på dessa frågor och lämna in en svarslapp innan dessa utmaningar ska utföras! Jättekul!
Man väljer ju då ut folk som man vet tycker sånt här är roligt och de mer spexiga kollegorna får de "jobbigaste" utmaningarna.
Frågesport finns hur många roliga som helst eller gör ett tema runt frågorna typ ett land,mat, kläder är alltid roligt med olika lag inte så pinsamt hatar nämligen själv töntiga midsommar lekar...
Jag har plockat lite här och där verkar det som när jag kollar i gamla trådar. Sök på tipspromenad här på FL så får du upp massor!
Mer frågor jag kom på nu.
Vem suger bäst?
Suga i sig en grogg eller annat i sugrör snabbast.
Vem slickar bäst?
Slicka i sig en tallrik fil eller annan dryck.
Vem är fingerfärdigast?
Att med en hand snabbast knäppa upp ett visst antal skjortknappar?