• maritmedm

Förslag på roliga partylekar???

Hej. Jag har fått i uppgift att hålla i en pubkväll på mitt jobb och är i stort behov av förslag på skojiga lekar man kan köra. Gärna laglekar.

• Svar på tråden Förslag på roliga partylekar???
  • redfox

En superrolig lek är: De rutna totempålarnas dal. Googla efter den, så förstår du hur den går till. Lycka till!

• maritmedm
    redfox skrev 2009-03-16 13:12:59 följande:
    En superrolig lek är: De rutna totempålarnas dal. Googla efter den, så förstår du hur den går till. Lycka till!
    Haha ja det där är himla skoj, det körde vi mkt på roliga timmen i mellanstadiet
  • maritmedm
    Camarogirl skrev 2009-03-16 13:14:48 följande:
    Finns inga roliga partylekar. Bara pinsamma.
    Det är det fina med att vara lekledare, man slipper vara med

Tycker dock att stafetter och liknande inte är lika pinsamt.
  • Kinya

Vi hade en på en jobbfest som var väldigt lyckad!

I förväg ska festarrangörerna förbereda en sorts tipsrunda.
    Ex:
    Fråga 1: Vem kan rocka en rockring längst?
    1: Karin
    X: Gösta
    2: Nisse

Andra frågor kan vara: Vem kan äta en gräddbulle snabbast utan att använda händerna? Vem har bäst minne (då förbereder man även en typ av Memory, t.ex. en papper med en massa bilder/företagets produktnamn etc och så får de tävlande titta på pappret i 20 sekunder sen ska de skriva upp allt de kommer ihåg), Vem kan snabbast blåsa upp en ballong tills den smäller? Osv osv...

Sen ska alla var och en eller i lag svara på dessa frågor och lämna in en svarslapp innan dessa utmaningar ska utföras! Jättekul!

Man väljer ju då ut folk som man vet tycker sånt här är roligt och de mer spexiga kollegorna får de "jobbigaste" utmaningarna.

• maritmedm
    Kinya skrev 2009-03-16 13:48:59 följande:
    Vi hade en på en jobbfest som var väldigt lyckad!I förväg ska festarrangörerna förbereda en sorts tipsrunda. Ex:Fråga 1: Vem kan rocka en rockring längst?1: KarinX: Gösta2: NisseAndra frågor kan vara: Vem kan äta en gräddbulle snabbast utan att använda händerna? Vem har bäst minne (då förbereder man även en typ av Memory, t.ex. en papper med en massa bilder/företagets produktnamn etc och så får de tävlande titta på pappret i 20 sekunder sen ska de skriva upp allt de kommer ihåg), Vem kan snabbast blåsa upp en ballong tills den smäller? Osv osv... Sen ska alla var och en eller i lag svara på dessa frågor och lämna in en svarslapp innan dessa utmaningar ska utföras! Jättekul! Man väljer ju då ut folk som man vet tycker sånt här är roligt och de mer spexiga kollegorna får de "jobbigaste" utmaningarna.
    Den leken är ett jättebra tips. Jag kommer inte veta exakt vilka som kommer i förväg men man kan ju göra klart frågorna och sen skriva till namnen då man vet vilka som är där.
  • MiaP
    Kinya skrev 2009-03-16 13:48:59 följande:
    Vi hade en på en jobbfest som var väldigt lyckad!I förväg ska festarrangörerna förbereda en sorts tipsrunda. Ex:Fråga 1: Vem kan rocka en rockring längst?1: KarinX: Gösta2: NisseAndra frågor kan vara: Vem kan äta en gräddbulle snabbast utan att använda händerna? Vem har bäst minne (då förbereder man även en typ av Memory, t.ex. en papper med en massa bilder/företagets produktnamn etc och så får de tävlande titta på pappret i 20 sekunder sen ska de skriva upp allt de kommer ihåg), Vem kan snabbast blåsa upp en ballong tills den smäller? Osv osv... Sen ska alla var och en eller i lag svara på dessa frågor och lämna in en svarslapp innan dessa utmaningar ska utföras! Jättekul! Man väljer ju då ut folk som man vet tycker sånt här är roligt och de mer spexiga kollegorna får de "jobbigaste" utmaningarna.
    Den körde vi i midsommras, med lite annorlunda frågor som jag hittade här på FL.

Vem har längst?
    1. Tim
    X: Jon
    2. Kal

Så fick de i efterhand skala potatisar med konstiga verktyg. den med längst potatisskal vann.

Vem är snabbast?
    De fick varsin öl att häva.

Det här var jättepoppis. Vill du ha mer frågor så kan jag nog hitta länken åt dig på FL.

Hej hopp!
  • zizzi08

Frågesport finns hur många roliga som helst eller gör ett tema runt frågorna typ ett land,mat, kläder är alltid roligt med olika lag inte så pinsamt hatar nämligen själv töntiga midsommar lekar...

• maritmedm
    Den körde vi i midsommras, med lite annorlunda frågor som jag hittade här på FL. Vem har längst?1. TimX: Jon2. KalSå fick de i efterhand skala potatisar med konstiga verktyg. den med längst potatisskal vann.Vem är snabbast?De fick varsin öl att häva. Det här var jättepoppis. Vill du ha mer frågor så kan jag nog hitta länken åt dig på FL.Hej hopp!
    Hej. Det vore kanon om du kunde hita åt länken
  • MiaP

Jag har plockat lite här och där verkar det som när jag kollar i gamla trådar. Sök på tipspromenad här på FL så får du upp massor!

Mer frågor jag kom på nu.

Vem suger bäst?
    Suga i sig en grogg eller annat i sugrör snabbast.

Vem slickar bäst?
    Slicka i sig en tallrik fil eller annan dryck.

Vem är fingerfärdigast?
    Att med en hand snabbast knäppa upp ett visst antal skjortknappar?

• maritmedm
    MiaP skrev 2009-03-26 18:12:59 följande:
    Jag har plockat lite här och där verkar det som när jag kollar i gamla trådar. Sök på tipspromenad här på FL så får du upp massor!Mer frågor jag kom på nu.Vem suger bäst?Suga i sig en grogg eller annat i sugrör snabbast.Vem slickar bäst?Slicka i sig en tallrik fil eller annan dryck.Vem är fingerfärdigast?Att med en hand snabbast knäppa upp ett visst antal skjortknappar?
    Tack för tipsen!
Svar på tråden Förslag på roliga partylekar???