• pumpkinhead

Vart skaffar man en mail där man kan bestämma ordet även efter @??

Skulle behöva en mail med för och efternamn som ser lite proffsigare ut än den vanliga hotmail.com. har sett flera som har för och efternamn som tex

anna@andersson.se

vart kan man fixa det utan att behöva länka till sin hotmail (blir lite krångligt när den både är privat och till företaget)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-16 13:50
    jag har sett att man kan lägga till adresser på sin hotmail. vilket kanske är ett smartare alternativ (öppna ett helt nytt konto och bara använda till denna adress) är det någon som vet hur man gör för att lägga till en ny adress. Alltså går det lägga till en som inte har med någon domän att göra innan. alltså egentligen en påhittad mail?

• Svar på tråden Vart skaffar man en mail där man kan bestämma ordet även efter @??
  • Jesspa80

Du köper en domän.
    tex från loopia.se

eller om du ska ha mail utan att drifta den själv kanske du kan köpa domän+webhotell från

one.com
    manufrog.com

googla, finns massor.

• pumpkinhead

men om man inte vill ha en hel domän utan bara en mail?

• Vasen

Det går inte om du inte har en domän. Om det nu inte finns någon som råkar äga just ditt önskade domännamn, tex andersson.se. Då kanske du kan mejla och fråga om du kan få en ledig mejladress hos dom. Fast det är ju en väldigt osäker lösning. De kan ju ta bort ditt konto närhelst de vill.

• pumpkinhead

jag har sett att man kan lägga till adresser på sin hotmail. vilket kanske är ett smartare alternativ (öppna ett helt nytt konto och bara använda till denna adress) är det någon som vet hur man gör för att lägga till en ny adress. Alltså går det lägga till en som inte har med någon domän att göra innan. alltså egentligen en påhittad mail?

• Kinya

I min hotmail stod det att jag hade en alternativ e-mail adress som var förnamn@efternamn.com. Men när jag försökte mail ett test mail till den adressen så fanns den inte... någon som vet hur det fungerar?

• pumpkinhead
    Kinya skrev 2009-03-16 13:54:24 följande:
    I min hotmail stod det att jag hade en alternativ e-mail adress som var förnamn@efternamn.com. Men när jag försökte mail ett test mail till den adressen så fanns den inte... någon som vet hur det fungerar?
    precis det problemet har jag också. att det inte går att maila till adressen jag vill använda.
  • rosyposy
    precis det problemet har jag också. att det inte går att maila till adressen jag vill använda.
    Det går inte eftersom det inte finns någon e-postadress reggad på den domän som heter det du har i efternamn (se svaren ovan).
  • Kinya

Men varför har Hotmail skrivit in den adressen som min alternativa e-mailadress?

• rosyposy
    Kinya skrev 2009-03-16 14:25:14 följande:
    Men varför har Hotmail skrivit in den adressen som min alternativa e-mailadress?
    Tveksamt om Hotmail har gjort det, när man reggar sin hotmail-adress så får man ange en alternativ e-postadress om man vill, har man ingen så skriver man inget där.
  • Jesspa80

Jag lovar dig mindre huvudvärk kring detta om du köper en egen domän.

:)

• Kinya
    rosyposy skrev 2009-03-16 14:27:35 följande:
    Tveksamt om Hotmail har gjort det, när man reggar sin hotmail-adress så får man ange en alternativ e-postadress om man vill, har man ingen så skriver man inget där.
    Jo, det är ju det de har gjort. Jag har aldrig fyllt i någon alternativ e-postadress och varken har eller har haft den e-postadress som står ifylld där. Alltså är det Hotmail som har skrivit in den där. Som förinställning då alltså, förnamn@efternamn.com.
  • rosyposy
    Kinya skrev 2009-03-16 14:34:01 följande:
    Jo, det är ju det de har gjort. Jag har aldrig fyllt i någon alternativ e-postadress och varken har eller har haft den e-postadress som står ifylld där. Alltså är det Hotmail som har skrivit in den där. Som förinställning då alltså, förnamn@efternamn.com.
    Men ta bort det då... Det är ju uppenbart att det inte är en existerande e-post. På mitt konto står det inte så.
    Dock är det INTE hotmail (msn) som lagt dit det, det kan jag i princip lova.
  • Vasen
    rosyposy skrev 2009-03-16 14:27:35 följande:
    Kinya skrev 2009-03-16 14:25:14 följande: Tveksamt om Hotmail har gjort det, när man reggar sin hotmail-adress så får man ange en alternativ e-postadress om man vill, har man ingen så skriver man inget där.
    Jag tittade just på min hotmail, och där finns det : alternativ e-postadress, tex vasen@vasen.se. Alltså inte en riktig adress utan det var bara ett försök att visa hur man skriver en adress och ett förslag på hur den kan se ut. Som det brukar stå när man fyller i personnummer XXXX-XX-XX eller hur de nu vill att man ska fylla i.

Om man hittar på en egen adress IRL som inte finns, men låter bra, så hittar inte posten dit, det fungerar lite likadant på nätet, fast man behöver inte ha en lägenhet, postbox, eller ett hus, det räcker med en tillgång till en domän. Men det är å andra sidan helt nödvändigt .
  • rosyposy
    Vasen skrev 2009-03-16 14:38:42 följande:
    Jag tittade just på min hotmail, och där finns det : alternativ e-postadress, tex vasen@vasen.se. Alltså inte en riktig adress utan det var bara ett försök att visa hur man skriver en adress och ett förslag på hur den kan se ut. Som det brukar stå när man fyller i personnummer XXXX-XX-XX eller hur de nu vill att man ska fylla i.Om man hittar på en egen adress IRL som inte finns, men låter bra, så hittar inte posten dit, det fungerar lite likadant på nätet, fast man behöver inte ha en lägenhet, postbox, eller ett hus, det räcker med en tillgång till en domän. Men det är å andra sidan helt nödvändigt .
    Så står det på min också men det är ju inte en registrerad alternativ epost-adress utan bara ett exempel.. som du skriver.
  • pumpkinhead

typiskt för det hade ju varit det allra allra enklaste!! jaja de får väl blir till att skaffa en domän... först o främst hota min sambo att han får hjälpa mig me de. haha

• pumpkinhead

tack för all hjälp förresten!

• Kinya
    rosyposy skrev 2009-03-16 14:37:14 följande:
    Men ta bort det då... Det är ju uppenbart att det inte är en existerande e-post. På mitt konto står det inte så. Dock är det INTE hotmail (msn) som lagt dit det, det kan jag i princip lova.
    Och jag kan med 100% säkerhet säga att det inte är jag som skrivit dit det. Och eftersom ingen annan har mitt lösenord eller något annat konstigt hänt i min mail som antyder att någon annan har tillgång till mitt konto så är det troligtvis så att Hotmail har det som standard när det gäller alternativ e-postadress.
Svar på tråden Vart skaffar man en mail där man kan bestämma ordet även efter @??