bästa cykelsitsen?
Vad rekommenderar ni? Hamax verkar ju bra, men dyr... finns det någon billigare som är bra? vi kommer cykla sporadiskt under vår-sommar. Inte flera gånger i veckan. men den måste ju vara säker ändå. tack på förhand.
Vad rekommenderar ni? Hamax verkar ju bra, men dyr... finns det någon billigare som är bra? vi kommer cykla sporadiskt under vår-sommar. Inte flera gånger i veckan. men den måste ju vara säker ändå. tack på förhand.
puff!
ingen?
de flesta är nog säkra, men mer eller mindre bekväma för barnet.
Nu ska tydligen även sådana man sätter fast på ramen ha en pakethållare under! (så man ska inte ha cykelsits på cyklar utan pakethållare!)
Till vårt första barn köpte vi Hamax sleepy - orutinerade förstagångsföräldrar som bara ville ha det bästa Helt onödigt om du frågar mig nu..... köp en billigare stol. Den enda verkliga finessen med Hamax var att den har snabbfästen så att man kan flytta den från en cykel till en annan - men för det priset kan man nog å andra sidan köpa två st vanliga cykelstolar på coop.
Vi köpte en Sleepy frpn Akta Graco till dottern när hon va runt 9 månader visst den är lite dyr 895:- men den har varit värd varenda krona. Dottern somnade ganska ofta i cykelstolen å då var det skönt att man kunde luta den bakåt lite så hon kunde sova bekvämt. Vi cyklar väldigt mycket på sommrarna så den har varot toppen.. Sen att det är snabb fästen är toppen..
tack. fler?
tack. fler?
Vi köpte en på coop forum som har varit jätte bra! Tycker det känns onödigt att betala massor för en cykelsits...
Var faktiskt och kollade på cyckelsittsar i dag, på Team Sportia. Där fanns Sjösalas cykelsittsar med fästen på ramen(alltså inte bara på pakethållaren som jag tycker verkar väldigt osäkert) men även remmar som man oxå fäster runt pakethållaren. Priset var 399 eller en annan variant för 499 kr. Sen fanns även Hamax modellen för 699.
Jag kommer nog att köpa Sjösalas för 399, den verkade jättebra och dessutom har jag en Sjösala damcykel så det passar nog bra
Lycka till!!
Vi köpte vår barnsists på Biltema för ca 250 kronor, den är CE-märkt och tillverkad i Tyskland. Den har snabbfästen (dvs kan flyttas mellan cyklar utan verktyg) och vår 15 månaders trivs kanon i den