• Nems

Snälla hjälp ang. bihåleinflammation!

Jag behöver råd från alla er som har haft bihåleinflammation.
    För att göra en lång historia kort så började det hela med influensa för fem veckor sedan. Efter det har jag inte blivit frisk! Jag har haft huvudvärk och hosta varje dag och fick därför penicillin mot bihåleinflammation. Nu har det gått en vecka och jag är ändå inte frisk. Jag hr hemsk huvudvärk varje dag och den sitter främst i pannan. Det är som ett tryck. I dag blev jag röntgad och de såg INTE några tecken på bihåleinflammation. Jag fick kortisonspray och läkaren skulle återkomma om två dagar. Är det fler som haft det så här? Kan det vara bihåleinflammation ändå? Vad kan det vara? Jag börjar bli riktigt orolig och behöver alla svar jag kan få.

• Svar på tråden Snälla hjälp ang. bihåleinflammation!
  • Annils

jag har PRECIS likadant. jag fick influensa julveckan, och efter det ont i huvudet och bihålorna. Fick penicillin i mitten av januari...blev inte bra, fick kortisonspray för två veckor sedan, men känns fortfarande svullet. De hittade inga bakterier heller, men de röntgade inte. börjar också fundera...

• Gravid2010

Bihåleinflammation brukar kännas på ena sidan av ansiktet.. (näsan) om det är allvarligt.. och så vid käken.. (som om man fått en smäll på hakan.)

Dessutom borde du snyta ut var... Gör du det?

Kollade de upp i näsan hos dr?

• Gravid2010

Alltså rejält penicillin brukar fungera inom några dgr på bihåleinflammation...

• Nems

Tack för svaren!

Annlis: "skönt" att höra att det är fler som har det likadant, även om det själv är väldigt tråkigt att du mår dåligt.

gravid07: läkaren kollade i näsan och sa att det var svullet. Men man har ju även en bihåla i pannan och kan därför ha ont där. Då kan det vara så svullet att det inte kommer ut något var eller slem. Jag är täppt i näsan ibland, men snyter inte ut var.

• zera

Jag kan sälla mig till gänget även jag. Dock var det i september jag blev sjuk och fick penicillin och det gick över i ca 4-5 dagar och kom sen tillbaka. Sen fick jag några tabletter utskrivna som skulle ta bort svullnaden och skulle använda nässpray och snyta mig ofta. trots de så gick det inte över fören i december så de tog ca 3 månader. I mitt fall så tror dom att anledningen till att det inte gick över var för att jag var gravid. Men tydligen är det ganska vanligt att det sitter i länge. =/ Inte så uppmuntrande kanske men ni är iaf inte ensamna :)

• Nems

Zera: Hade du också sprängande huvudvärk?

• Gravid2010
    Nems skrev 2009-03-16 15:07:34 följande:
    Tack för svaren! Annlis: "skönt" att höra att det är fler som har det likadant, även om det själv är väldigt tråkigt att du mår dåligt.gravid07: läkaren kollade i näsan och sa att det var svullet. Men man har ju även en bihåla i pannan och kan därför ha ont där. Då kan det vara så svullet att det inte kommer ut något var eller slem. Jag är täppt i näsan ibland, men snyter inte ut var.
    är du gravid?
  • zera
    Nems skrev 2009-03-16 15:09:06 följande:
    Zera: Hade du också sprängande huvudvärk?
    Japp, huvudvärk konstant och så fort jag böjde mig ner så blev den ännu värre och det kändes som om huvudet skulle gå sönder och ögonen ploppa ut haha
  • Annils

gravid07: jag har inte kunnat snyta mig överhuvudtaget...kommer inget för att det är för täppt. de kollade upp i näsan och såg att det var svullet. fick kåvepenin (800 mg).

Nems: precis samma, då kanske man (jag) inte behöver oroa mig för att det är något värre!

Zera: tråkigt att det tagit sådan tid, det tar ju på krafterna att ha så ont så länge. och som du vara gravid samtidigt. skönt att det är bra nu iaf

• Nems

Annlis: Jag fick tom. samma antibiotika och dos som du. Kanske inte är rätt sort?

Zera: Precis som jag. Skönt att höra att det gick över till slut.

Gravid07: Nej, jag är inte gravid.

Svar på tråden Snälla hjälp ang. bihåleinflammation!