• lilla sandra

Sagoböcker med BARA stora bokstäver i texten.

Är det någon som vet om det finns barnböcker där texten finns skriven med bara stora bokstäver?
    Min dotter har vansinnesutbrott var o varannan dag för att hon inte kan "läsa" själv då hon bara har koll på de stora bokstäverna.

• Svar på tråden Sagoböcker med BARA stora bokstäver i texten.
  • little sister

Jag har en bok av Eva Eriksson, Boken om Bella och Gustav, där texten är skriven med enbart versaler.

• little sister

Jag köpte min bok för många år sedan i en vanlig bokhandel. Det är fyra kortare bilderböcker samlade i en volym. Jag har sett den på biblioteket, men vet inte om den finns att köpa fortfarande.

• little sister

Det verkar tyvärr som att den inte finns att köpa längre, i alla fall inte på Bokus och Adlibris.
    www.bokpris.se/9129659590

Den boken ser förresten inte riktigt likdadan ut som min, så den finns nog i olika upplagor. I min är det i alla fall textade versaler i all text.

Det var som sagt många år sedan jag köpte min bok. Du kan ju börja med att kolla på biblioteket. Annars är det nog begagnat som gäller. Tradera är ju lätt att söka på. Det finns några speciella barnboksantikvariat. Vet inte om de har försäljning på nätet, men det kanske går att få boken hemskickad ändå, om man inte bor i närheten.

Annars funderar jag på hur det är med bilderböckerna med Pippi, de som är gjorda som tecknade serier. Kanske texten är med versaler där?

• pigglet

Jag skrev en egen bok till dottern. Världens enklaste historia med henne själv i huvudrollen. Inte alls speciellt bra faktiskt, men hon fick i alla fall en bok. Och hon gillar den... Tog bilder från nätet...

• lokisse

Oftast finns det ju sadant matreal för ettor som ska lära sig läsa fraga pa nagon skola i närheten om dom har nagot eler var dom beställer.

De omnibus rebus et nonullis aliis
  • lilla sandra

Jag får kolla på biblioteket o bokhandeln först som little sister tipsade om.

Annars är det egen bok som gäller. Hellre pilla med det än att ha en vansinnig dotter som är arg på MEJ för att hon inte kan de små bokstäverna.

• lokisse

sorro och seppo skriven med versaler

De omnibus rebus et nonullis aliis
Svar på tråden Sagoböcker med BARA stora bokstäver i texten.