• Mammatilltretroll

4 åring som säger att händer och fötter somnar varje dag och att hon vill ha luft in i händerna...

Min 4 åring har sedan ett år tillbaka klagat på att det sticker i händer och fötter och vi har efter lite om och men konstaterat att hon nog menar att händerna och fötterna "somnar", ni vet om man sitter lite tokigt och det sticker i foten?

Det här händer flera gånger om dagen ibland..

Sen har hon börjat säga att hon måste ha luft in i händerna.. Så skakar hon på händerna och vill stoppa ut dem i kylan. Men jag tolkar det som något annat än att händerna somnar.

Är det vanligt att händer och fötter somnar ofta på barn i 4 års åldern?
    Är det något man bör kolla upp hos en läkare?

• Svar på tråden 4 åring som säger att händer och fötter somnar varje dag och att hon vill ha luft in i händerna...
  • mludvigs

Har aldrig hört det förut! Låter lite som nån nerv skulle komma ikläm och att de liksom släpper när hon skakar på dem.
    Jag skulle ringa till min läkare och kolla!

• meya

Hm.. Blir hon blå om händer och fötter? Hur har det gått med detta, har ni pratat med nån läkare nu? Tänkte om det kan vara så att hon har dålig blodcirkulation...

Svar på tråden 4 åring som säger att händer och fötter somnar varje dag och att hon vill ha luft in i händerna...