Ni som tränar och har tränat ett tag, hur lång tid tog det för er att se resultat?
Hejsan
Jag är en tjej som håller på och försöker att gå ned i vikt ca 10 kilo och bli mer fast i kroppen och vältränad. Jag är inte direkt överviktig, har dock varit det förut. Vill dock få lite mer fast och trimmad kropp. Är 163 cm och vill gå ned till 55 kilo. Tränar ca 5 dagar i veckan, 1 timma åt gången och då kör jag kondition som springa på löpband, trampa på trampmaskin, spinning, hoppa hopprep eller roddmaskin. Är lite rastlös av mig, så gillar o inte träna samma sak varje gång. Sen brukar jag avsluta med lite styrketräning, då med fria vikter och skivstång, typ Pump. Försöker träna varierat och det händer att nåt tillfälle kan vara att simma i simhallen. Har hållit på rätt så regelbundet i ca 3 månader, med undantag för då jag blev förkyld.
Samtidigt använder jag mig av viktväktarnas metod med GI-tänk för att äta på ett bra sätt, mycket protein, fullkorn och massor av grönsaker och frukt.
Har börjat se lite resultat på magen och ljumskarna, är ett typiskt päron i kroppen så rumpan och låren är det som sist vill ge med sig
Känner att jag verkligen fått bra effekt med att jag är piggare, mår bättre, sover bättre och har fått bra hy.
Undrar bara när man ska börja se riktiga resultat på kroppen, hur lång tid kan man förvänta sig?
Väger mig nästan aldrig, då jag inte har någon tillförlitlig våg, det kanske är till nackdel men samtidigt kanske det räcker att väga sig nån gång i månaden, eller vad tycker ni? Det är ju känslan som räknas och vad man ser i spegeln, tycker jag...
Är det någon mer som brukar träna, hur lång tid tog det för er innan ni verkligen såg resultat? Ska jag öka styrketräningen, kör typ 40 min kondition och 20 min styrka?
Tips och råd tas gärna emot!