• tänkande

Undersökning vid smärtsamma sammandragningar?

Jag är i v.34+6 och har i flera veckor haft sammandragningar. Den senaste veckan har jag också haft stark molvärk i samband med sammandragningarna. 

Det ilar mellan benen, trycker neråt och jag blir mer och mer trött och orörlig. 
    Men min barnmorska gör ingenting! Undrar hur många av er som känt så här som också fått någon slags undersökning? Borde det inte vara intressant att veta om livmodertappen t.ex är påverkad? Väntar mitt andra barn.
  • Svar på tråden Undersökning vid smärtsamma sammandragningar?
  • liin84

Jag har haft jätte mycket sammandragningar och tryck neråt sen v 31 och då hade min livmodertapp förkortas lite. Så jag fick bricanyl utskrivet.
    Nu senaste veckorna har dom blivit mer smärtsamma och jag har fått mer förvärkar så jag har läkartid idag hos mvc just för att kolla om dom påverkat mig. (livmodertappen eller om jag börjat öppna mej) Min bm tycker det är viktigt att veta!

Tycker du borde få en tid hos en läkare.

Längtar efter våran prins :)
  • tänkande

Precis så tycker jag min bm också borde resonera. Men å andra sidan kanske hon tycker att det är helt ok om det nu skulle sätta igång...

Var hos henne igår men väl där så får hon allt att låta så normalt så jag ställde inte ens frågan...
  • liin84

Jo, min bm sa att det går juh inte göra något åt att jag har så ont och har mycket sammandragningar  och att det är ingen fara om det sätter igång nu. Men att det är ändå bra att veta om det påverkar mej! Och för mig själv tycker jag det är skönt att veta :)

Längtar efter våran prins :)
  • Bispan

Har din BM bett om någon urinprov och skickat på odling åt dig?

• Bispan

Sammandragningar kan bero på UVI. Får man UVI under graviditeten kan det hända att det enda man känner är sammadragningar trots att man egentligen borde behandlas för UVI.

• tänkande

Nej, jag har inte lämnat urinprov nu på några veckor. Men jag tror faktiskt inte det är UVI. Hade jättemycket sammandragningar under min förra grav. som jag blev sjukskriven för. Denna gången har de kommit senare men nu i kombination med viss värk som sagt.

• Svea7208

Jag tycker du ska ringa FL och höra vad dom säger för är det så att din BM inte kollar dej så har du ju faktiskt rätt till att få träffa en läkare.
    Jag ringde direkt till FL när jag fick lunginfl. I v 32 och fick komma direkt till läkare på FL.

• Bispan

Jag håller med Svea om att du ska ringa förlossningen. Din BM är nonchalant och kan bli orsaken till att ditt barn föds för tidigt.

Det är iofs inte jättetidigt i vecka 34 men det är ju mycket mycket bättre för barnet att få ligga i mammas mage tiden ut.

• tänkande

Tack för ert engagemang.

Svea7208
    Jag har också haft lunginflammation och även två bihåleinflammationer. Inte hade jag en tanke på att ringa förlossningen. Vad kollade dom hos dig då?
    Bispan
    Visst är det, går in i v.36 imorgon. Men det hade ju så klart känts bra att veta vad det är som händer i kroppen.
Svar på tråden Undersökning vid smärtsamma sammandragningar?