• HelenS

Jag vill ha tips på bloggar och inspiration i nordisk stil

Vi letar hus och jag tänker jättemycket på inredning, gärna i nordisk stil. Säger man så, finns det en nordisk stil?

Det jag tänker på att ljusa träslag, med lite inslag av rött (från en dalahäst), vitt, lite härligt mönster i randigt och rutigt... blir det en "stil" av detta????

Och kan någon tipsa om bloggar eller andra sider där man kan få lite inspiration. Jag vet att ikea ibland har lite annonser med denna stil.

• Svar på tråden Jag vill ha tips på bloggar och inspiration i nordisk stil
  • HelenS
    LissAnna skrev 2009-03-17 18:21:40 följande:
    Låter lite som dalastil.
    Det skulle det kunna vara, finns det något som heter så?
  • LissAnna
    HelenS skrev 2009-03-17 18:35:04 följande:
    Det skulle det kunna vara, finns det något som heter så?
    Ja, det kan man säga.

Lite Carl Larsson-stil.
  • HelenS
    Jannamia skrev 2009-03-20 21:28:49 följande:
    Det låter lite som stilen vi har!Här kan du se delar av vårt hem:www.styleroom.se/album/882villaharmony.blogspot.com/
    Vilket fint hem! Gillar absolut den stilen, lite lantligt men modernt!

Jag gillar kanske lite mer färg, älskar rött och jag gillar traditionellt randigt och rutigt. Och så är jag nu lite förtjust i ikeas hemnes röda serie.
  • Sar

Jag vet inte riktigt vad vår stil kallas men du kan kolla in vårt sovrum där vi har röda accenter på sängen med randigt och blommigt i rött, i övrigt ljusa tapeter och mkt vitt.
    www.hvilaro.blogspot.com, gå in på föräldrasovru, och "sovrummet är färdigt"

• HelenS
    Sar skrev 2009-03-23 23:34:08 följande:
    Jag vet inte riktigt vad vår stil kallas men du kan kolla in vårt sovrum där vi har röda accenter på sängen med randigt och blommigt i rött, i övrigt ljusa tapeter och mkt vitt.www.hvilaro.blogspot.com, gå in på föräldrasovru, och "sovrummet är färdigt"
    Fint det var och verkligen passande i det ljuvliga huset!
  • Sar

Tack, roligt att du tyckte om det! /Sar (Fru Hvila Ro)

Svar på tråden Jag vill ha tips på bloggar och inspiration i nordisk stil