• Yanksan

bärsjal från granit?

Har sett att GRANIT säljer en mycket tunn bärsjal för 299 spänn. Den verkar rätt skön att ha när det är varmt i sommar, men jag misstänker att man inte kan bära bebis i den så länge, just eftersom den är så tunn...?
    Någon med erfarenhet av denna bärsjal som kan komma med lite tips o erfarenheter?

tack på förhand!

• Svar på tråden bärsjal från granit?
  • trädgårdstjejen

Den funkade för oss de första två-tre månaderna eller så. Hade dock andra sjalar att variera med.

Kan även meddela att på iallafall den vita så lyste instruktionerna som är tryckta på insidan av sjalen igenom.

• quilla

Jag använde den och det gjorde jag ganska länge. Jag har ingen annan sjal att jämföra med, men jag tycker att den funkade finfint. Bra pris också!

• Yanksan

Ja priset är ju suveränt!
    Jag har en BB-sele och en patapum-sele (från 5 mån) så jag är mest ute efter ett enkelt komplement. har även en egen hemmasydd sjal, som väl inte är så där jättesmidig...

• Yanksan
    trädgårdstjejen skrev 2009-03-17 11:58:12 följande:
    Den funkade för oss de första två-tre månaderna eller så. Hade dock andra sjalar att variera med. Kan även meddela att på iallafall den vita så lyste instruktionerna som är tryckta på insidan av sjalen igenom.
    vilka andra sjalar varierade du med? Vilken är din favvo?
  • bohusbebis

Jag bär fortfarande min 8 1/2 månaders i min granit då och då, funkar jättebra.

• victoria p

jag skulle inte skaffa den, har hört att den tänjs ut mer än andra stretchiga lång-sjalar. För det priset skulle jag köpa en begagnad trikåsjal av känt märke, tex babybundler, moby wrap, tricot slen.. De håller högre kvalietet o du kan bära i dem längre.
    Ju tyngre barnet blir, säg kanske runt 8 kilo börjar trikåsjalar bli lite svajiga o avlastar dig inte lika bra. Då kan man skaffa nåt ergonomiskt sele eller vävd långsjal om man känner behov av o bära då..
    Blocket har mycket billiga trikåsjalar!

• gulletussan

Hm, jag skulle inte rekommendera Granits sjal om man är en storlek större för då räcker den inte runt ordentligt. Skaffade den som gravid och tänkte att den kommer att räcka sen när magen är borta, men nu är jag som innan graviditeten i storlek och det saknas "ett halvt varv", dvs jag får knyta den bak istället för fram och det skär in lite i midjan pga att det blir för dålig knut. Resultatet är ju att den inte används...

• Yanksan

tack Victoria P och Gulletussan för era "varningar" tror faktiskt jag satsar på en secong hand trikåsjal från blocket eller tradera.
    Med mina boobisar lär det bli svårt att knyta fram på Granits sjal...

• trädgårdstjejen
    Yanksan skrev 2009-03-17 12:50:48 följande:
    vilka andra sjalar varierade du med? Vilken är din favvo?
    Då hade vi en Moby wrap (trikå), en easyhug (för snabbärande) och en Ellaroo (tunn vävd sjal). Granitsjalen köpte vi mest för att den var tunn och det var jättevarmt ute =)

Nu använder jag bara vävd sjal, och så sele ibland (beco).
  • aster

Har använt Granits sjal i 5 månader nu, och den är definitivt uttänjd och mindre stretchig. För att det inte ska svaja får man knyta hårt och det känns inte bra.

• UniQe

Var kan man köpa denna bärsjal?

• Loreena

Jag har en Granit bärsjal och jag åller med föregående talare om att den är i kortaste laget. Jag är ändå rätt smal och på mig går den precis att knyta. Nu väger min bebis 6 kg och han får knappt plats i den längre. Så jag skulle rekommendera att köpa en längre sjal.

Vi har en Baby Björn också men tyvärr är det inte varianten med svankstöd, så jag klarar inte av att bära i den i längre än en kort sväng när hunden ska få gå ut och kissa.

Svar på tråden bärsjal från granit?