Resårbotten eller madrassbotten på Ikea
Vad ska man köpa...madrassbotten eller resårbotten.
Planerar att köpa Malm serien hos Ikea, blir inte klok på detta, framgår inte på hemsidan heller.
Nån som har tips och råd. =)
Vad ska man köpa...madrassbotten eller resårbotten.
Planerar att köpa Malm serien hos Ikea, blir inte klok på detta, framgår inte på hemsidan heller.
Nån som har tips och råd. =)
Någon?
vi köpte en malmsäng på ikea. men ja måste säga att det är dålig kvalite. när man ligger i den så står den inte stadigt på golvet,utan den e lite vinglig.
sen så lossnar de färg väldigt lätt från den också.
så va noga med att kolla allt sånt..men är nog lite tveksam till att köpa sånt från ikea. mycket är rangligt o inte alls bra kvalite. men sen så finns de ju saker som också är jättebra!
Ok, tack för att du sa detta. Ska tänka över mitt val...
Men de e som du säger lite olika, ibland blir man jättenöjd, å ibland ångrar man sig redan när man skruvar ihop möblerna å de inte alls stämmer.
Vi har Malm sängstomme med saltnes resårbotten.Vår säng är kanonskön,malm har vi haft i fyra år i mellanbrun,den är inte ett dugg vinglig och släpper inte färg.
Däremot hade vi först storfors resårbotten ,den var vidrig.Saltnes är den dyraste ,men det var värt det.
Köper man resårmadrass måste man ha en madrassbotten till.
Vi har också en malm, i ek, och den har inte tappat någon färg på de 1½år som vi haft den... Och inte är den vinglig heller...
Till en Malmsäng skulle jag nog säga att man ska köpa resårbotten, alltså en tjock madrass som innehåller en ribbotten. Vilken resårbotten man ska ha handlar om hur tung man är, alltså vilken fashet man ska ha. Det bästa är att rådfråga en säljare på plats och inte bara välja själv efter tycke och smak - det kan bli helfel! Sen ovanpå resårbottnen har man en bäddmadrass som finns i olika tjocklekar och kvalitéer.
Lycka till!
PS: En Malmsäng som är vinglig skulle jag inte godtagit. Då hade jag tagit kvitto + säng och reklamerat den!
Tack för många goda råd =)
Min syster o hennes sambo har köpt den sängen du nämner, som ett "paketpris" eller vad man ska säga. De köpte dyraste madrasserna ikea hade för att försäkra sig om kvaliten, men de är bara skit idag, 3 år senare.
Köp isf sängstommen på ikea, men madrassen ngn annastanns
Vi köpte vår continentalsäng på SOVA, det är den bästa investeringen vi någonsin gjort. Dessutom har deras personal specialkompetens på tex ryggar för att kunna möta sina kunders behov/skador osv. Det har inte ikea.