• Anonym (Trött)

Äckliga Blattar och Negerjävlar/slavar...

Är vad man får höra i skolan mest hela dagarna. Jag blir så illa till mods när de pratar så
    Jag kan inte sitta kvar och lyssna på om...

Jag är själv invandrare så jag fattar inte varför de säger sånna saker, det finns fler invandrare på skolan, svarta, araber, turkar mm. Väldigt liten skola på ca 52elever.

Tex säger någon,
    -" jag ska köpa mig en Negerjävel som kan tanka bilen åt mig för jag orkar inte"
    -"Nä fyfan, vart ska du ha den då?"
    -"Ja den får inte sitta i bilen, får knyta fast hanpå dragkroken"

Trevlig stämning... Har lust att ta upp det med läraren men dessa är ju hans små gullegrisar, vet ej om han skulle ta detta på allvar.

Det är ju i princip varje dag jag får höra dessa ord.... Jag får ont i magen och måste gå därifrån.

• Svar på tråden Äckliga Blattar och Negerjävlar/slavar...
  • speed

Skulle kontakta rektorn för er skola och förklara hur du känner det. Antingen med ett brev eller mellan fyra ögon. Jävla rasistskola du går i!

• Anonym

vilka åldrar är det på den här skolan? låter lite som högstadiet när folk ska kaxa sig. nee dålig stil säger jag. tycker du ska ta upp det här med läraren eller rektorn iom att det hör berör dig och säkert fler på din skola också.

• Hoppentoss

Vilket språk.
    Hade jag hört detta så hade jag reagerat och sagt ifrån. Jag vet att det kanske inte alltid är det smartaste men....jag blir förbannad när sådant språk används.

ÄR du elev..säg till lärarna är du lärare säg till eleverna.
    Är du föräldrar säg till eleverna och lärarna.

Det är mina råd.

Kram på dig.

Anonym (Trött) skrev 2009-03-17 12:41:56 följande:

Är vad man får höra i skolan mest hela dagarna. Jag blir så illa till mods när de pratar så Jag kan inte sitta kvar och lyssna på om...Jag är själv invandrare så jag fattar inte varför de säger sånna saker, det finns fler invandrare på skolan, svarta, araber, turkar mm. Väldigt liten skola på ca 52elever.Tex säger någon,-" jag ska köpa mig en Negerjävel som kan tanka bilen åt mig för jag orkar inte" -"Nä fyfan, vart ska du ha den då?"-"Ja den får inte sitta i bilen, får knyta fast hanpå dragkroken"Trevlig stämning... Har lust att ta upp det med läraren men dessa är ju hans små gullegrisar, vet ej om han skulle ta detta på allvar.Det är ju i princip varje dag jag får höra dessa ord.... Jag får ont i magen och måste gå därifrån.
  • Anonym (wtf)

Oj du. Känner du att du mår dåligt av det (vilket är fullt naturligt!) tycker jag att du ska ta och spela in vad de säger med mobil/mp3 och helt enkelt spela upp för lärare/rektor. Så att de får höra lite smakprov på hur snacket går.
    Känns som det behövs lyftas upp lite etiska diskussioner i klassrummet.

• Garderobshylla

Det där måste du ta upp omedelbart med rektorn helst, sånt där FÅR inte förekomma, inte på en skola inte på en arbetsplats. Nog för att ungdommar kan spela kaxig och "låta illa" men där är gränsen passerad för länge sen. Detta måste tas tag i bums!

• Anonym (Trött)

Det är komvux och det är vuxna människor som studerar där... medelåldern är ca 30-35år vilket är väldigt svårt att tro.
    Jag får nog ta och spela in dom och prata med rektorn. Eller så kanske jag tar upp det med honom direkt imorgon när han ändå är på skolan.

Jag är själv elev på skolan.

Det gör så ONT när de pratar sådär, min kära mormor som jag älskar mer än något annat är Svart och halva min släkt.. Andra halvan är sk"blattar"
    fyfan för dessa människor.

• Garderobshylla

Anonym (Trött) skrev 2009-03-17 13:40:50 följande:

Det är komvux och det är vuxna människor som studerar där... medelåldern är ca 30-35år vilket är väldigt svårt att tro.Jag får nog ta och spela in dom och prata med rektorn. Eller så kanske jag tar upp det med honom direkt imorgon när han ändå är på skolan.Jag är själv elev på skolan.Det gör så ONT när de pratar sådär, min kära mormor som jag älskar mer än något annat är Svart och halva min släkt.. Andra halvan är sk"blattar" fyfan för dessa människor.
    Då är det ju bara polisanmäla, det där är hets mot folkgrupp har jag för mig.
    Vuxna människor...*skakar på huvudet*
  • Hoppentoss

Spela in dem och anmäl.
    Man skall ej använda ett sådantspråk.

Men ta ej åt dig. Idioter finns det överallt. Och det är tyvärr idioterna som oftast märks mest. Man kan tyvärr inte inte ta bort dem alla. Och idioter finns i alla "raser" och "religioner" och "kulturer".
    Så upp med hakan och sätt åt dem istället.

Kram på dig.

Anonym (Trött) skrev 2009-03-17 13:40:50 följande:

Det är komvux och det är vuxna människor som studerar där... medelåldern är ca 30-35år vilket är väldigt svårt att tro.Jag får nog ta och spela in dom och prata med rektorn. Eller så kanske jag tar upp det med honom direkt imorgon när han ändå är på skolan.Jag är själv elev på skolan.Det gör så ONT när de pratar sådär, min kära mormor som jag älskar mer än något annat är Svart och halva min släkt.. Andra halvan är sk"blattar" fyfan för dessa människor.
Svar på tråden Äckliga Blattar och Negerjävlar/slavar...