• jennnyberg

Hård/spänd mage hela natten...

Tänkte bara höra om några andra känner samma sak?
    Inatt när jag skulle sova så va min mage så hård...alltså spänd att jag inte kunde ligga på något sätt alls utan att det gjorde ont. Fick sitta o sova....=/ De va inte så skönt. Har provat att lägga upp kuddar mellan benen och under magen men inget hjälper... Några tips?
    Varför e den så hård? Det e som en flera timmars samandragning..... bara det att det höll i sig hela natten.
    Tokigt.....

• Svar på tråden Hård/spänd mage hela natten...
  • Dalkulla74

Jag hade lika inatt med, obekvämt att sova hur jag än låg.

Livmodern förbereder sig för förlossningen och därav att man har sammandragningar vid vila om jag fattat det rätt. Jag är i v37+4 så snart kan det vara dax .

• Morris75

Precis så har jag också haft det flera nätter, sen blir det lite bättre och sen kommer det tillbaka. Är bara i v 30+0 så bebin får allt stanna inne i magen ett tag till... Vilken vecka är du i ts?

• Melmis

Men har det verkligen med sammandragningar att göra....
    Min brukar vara stenhård från nån cm under naveln och uppåt, känns som en spärrballong och den är verkligen stenhård, men jag tror att det har att göra med organen i magen som är relativt undanklämda som tex magsäcken som inte är särskilt stor nu och så har man ju långsam matsmältning nu....
    Sammandragningar känns ju mer riktigt nertill i magen att den blir hård.

• Purlan

Hade precis likadant och det var nog tom nätterna kring 37+3 och 37+4 som någon skrev. Har dock släppt nu. Men det var som en konstant sammandragning, både dag och natt. Blev förvånad för jag tyckte att det borde ju släppa när man lugnade ner sig och skulle sova.

• Morris75
    Melmis skrev 2009-03-24 13:01:51 följande:
    Men har det verkligen med sammandragningar att göra....Min brukar vara stenhård från nån cm under naveln och uppåt, känns som en spärrballong och den är verkligen stenhård, men jag tror att det har att göra med organen i magen som är relativt undanklämda som tex magsäcken som inte är särskilt stor nu och så har man ju långsam matsmältning nu....Sammandragningar känns ju mer riktigt nertill i magen att den blir hård.
    Jag är nog rätt säker på att det är sammandragningar, rätt tydligt när den slappnar av ibland och sen spänner sig, känner igen från förra gången men då kom det mycket senare..
  • Melmis

Jag hade inte alls så första barnet, men nu andra gången är den sååååå spänd och det liknar då inte de sammandragningar som jag fick med första kan jag säga. Denna gången känns det mer som att jag ska spricka, och visst har jag en hel del sammandragningar nu med. Men det är två helt olika känslor. Sammandragningar kan göra ont och värka liksom men det andra bara spänner liksom.

• Mazy

hej "lånar lite" ..:) ska man kontakta FL om man har regelbundna SD nu när man e i v 37? Det e väl vanligt att ha dem nu?

• Cornbread
    Mazy skrev 2009-03-24 17:24:34 följande:
    hej "lånar lite" ..:) ska man kontakta FL om man har regelbundna SD nu när man e i v 37? Det e väl vanligt att ha dem nu?
    jajemen
  • Cornbread

Jag har också superhård mage hela dagarna,
    den är liksom spänd hela tiden, blir aldrig mjuk.

Har ont i övre delen av magen/livmodern,
    som en brännande ihållande känsla, nästan som 'tusen nålar' hela dagarna..

Innan låg jag alltid och sov på sidan
    för det var enda ställningen det inte gjorde ont och spände på,
    men nu spänner även den ställningen.. så nu försöker ja sova så gott de går.

Men magen är som sagt spänd från det att jag vaknar tills jag somnar, sitter, går, står.
    Så jag tror inte heller det är sammandragningar 24/7

Svar på tråden Hård/spänd mage hela natten...