• Lilla grodan1

Hur mycket sover era 3-4 veckors bebisar?

Hej!
    Jag undrar hur mycket era 3-4 veckors bebisar sover. Jag har en liten dotter på 3 veckor som sover JÄTTEMYCKET. Hon brukar vakna vid 6 för att få mat. Sover sen hela dan med undantag för matningarna (äter 6-7 ggr/dygn och är då vaken ca 1-1 1/2 timme i samband med detta). Är alltså vaken ca 7 timmar max/dygn.

har även en annan fråga i samband med detta. Hur länge är era små vakna och "nöjda". Min lilla tjej är " endast" nöjd och glad ca 10-15 min efter måltid. Blir sen trött och kinkig och vill somna om (vilket dock kan ta sin lilla tid).

• Svar på tråden Hur mycket sover era 3-4 veckors bebisar?
  • Triss i tjejer

Hej Lilla Grodan!

Jag har en liten tjej som blir 4 veckor i morgon, och jag känner igen det du berättar. Jag tycker att hon verkar sova precis lagom. Hon vaknar ju och är hungrig, eller hur?

Min lilla tjej har också varit kinkig och missnöjd och inte velat ligga på en filt, inte sitta i bilstolen utan bar bli buren hela tiden. Men idag vände det. Hon har varit helgosig hela dagen och legat i vagnen och tittat på trädkronorna.
    Vi pratar om små, små människor som endast har haft 4 veckor på sig att anpassa sig till världen. Det kan ju inte vara lätt med alla nya intryk de får hela dagarna. Jag tror att även din lilla tjej kommer att bli världens goaste lilla bebis om bara ett litet tag, men först måste hon ju få vara liten och förvirrad, eller hur?

Lycka till!

• duck

Känner också igne hur min son var för några veckor sedan. Nu är han snart 7 veckor och sover vissa dagar mycket och andra dagar knappt något. Han börjar också kunna sitta i babysittern eller ligga på golvet en liten stund själv..jag märker att det går bättre och bättre hela tiden, fast ibland går utvecklingen två steg framåt för att sedan ta ett litet steg tillbaka...

• mamsingenX4

Min gosse är idag 4 veckor och är nöjd så länge han får mat vart 3-4 timme. Oftast dricker han sig till sömns (flaskmatar). Han är vaken ca 10-15 min före måltid och slocknar vid flaskan när han är mätt. På morgonen och kvällen har han en vaken period på ca 2 timmar och då ligger han nöjt i antingen babysittern, vagnsinsatsen eller på golvet, och kikar på livliga syskonen. Han sover ca 16 timmar om dygnet.

Svar på tråden Hur mycket sover era 3-4 veckors bebisar?