• Annaluskan

Sy till 7-årig grabb?

Jag syr ganska mycket just nu för jag är sjukskriven och det hjälper till att må bättre. Men jag syr nästan bara till lillasystertjejjen som är 1.5 år gammal. Jag känner mig jättehemsk, men jag hittar ingenting att sy till storkillen min som är sju år gamma och går förskoleklass. Kanske har ni där ute några tips? Jag är glad amatör så att sy några balla skejtarjeans med remmar och fickor och tjosan det går bort. Här e min syblogg där kan ni se hur "avancerad" jag är... hahah. fruylva.blogspot.com/

• Svar på tråden Sy till 7-årig grabb?
  • norgesessan

Vad fin hängsleklänningen och kappan var!
    Sommarkläder kanske? har faktiskt sytt ett par shorts en gång i skolan....(fula som stryk, men endå ) De var lila, med blommiga ben
    Har en 6 åring, han hade tyckt om kortbyxor..Han hade använt isönder dom....

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Annaluskan

Jo men det borde ju kunna gå... jag har sett sånna fina på meandis förra sommarkollektion, i frotte... hm, kanske för barnsligt. Men det borde ju vara snorlätt... eller? Om man nu inte ska ha fickor och grejs... Hmm...

• norgesessan

min son älskar jeanstyg, så han blir överlycklig när byxben behöver klippas av så han kan använda byxorna som shorts..

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • LeWi

Är sjuåringar för gamla frö att gilla att klä ut sig?
    Annars är ju riddarkläder, stålmannen, Star wars outfit eller liknande rätt kul att sy.
    Tror du kan hitta en del mönster om du googlar

I reject your reality and substitute my own.
  • Annaluskan