• Annaluskan

Sy till 7-årig grabb?

Jag syr ganska mycket just nu för jag är sjukskriven och det hjälper till att må bättre. Men jag syr nästan bara till lillasystertjejjen som är 1.5 år gammal. Jag känner mig jättehemsk, men jag hittar ingenting att sy till storkillen min som är sju år gamma och går förskoleklass. Kanske har ni där ute några tips? Jag är glad amatör så att sy några balla skejtarjeans med remmar och fickor och tjosan det går bort. Här e min syblogg där kan ni se hur "avancerad" jag är... hahah. fruylva.blogspot.com/

• Svar på tråden Sy till 7-årig grabb?
  • norgesessan

Vad fin hängsleklänningen och kappan var!
    Sommarkläder kanske? har faktiskt sytt ett par shorts en gång i skolan....(fula som stryk, men endå ) De var lila, med blommiga ben
    Har en 6 åring, han hade tyckt om kortbyxor..Han hade använt isönder dom....

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Annaluskan

Jo men det borde ju kunna gå... jag har sett sånna fina på meandis förra sommarkollektion, i frotte... hm, kanske för barnsligt. Men det borde ju vara snorlätt... eller? Om man nu inte ska ha fickor och grejs... Hmm...

• norgesessan

min son älskar jeanstyg, så han blir överlycklig när byxben behöver klippas av så han kan använda byxorna som shorts..

Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • LeWi

Är sjuåringar för gamla frö att gilla att klä ut sig?
    Annars är ju riddarkläder, stålmannen, Star wars outfit eller liknande rätt kul att sy.
    Tror du kan hitta en del mönster om du googlar

I reject your reality and substitute my own.
  • Annaluskan

Mja... jag tror nog inte han är för gammal för det... han har en riddardräkt som åker fram då och då. Och ja... hans osynliga kompis har byggt en koja mellan tre reservmadrasser i källarskrubben... hahah. Han är inte så stor som han tror heller. Men det är mycket döskallar och sånt. Jag har funderat på att applicera döskallar eller nåt på lite enklare rejälare köpesbyxor... men då är det det att då är plaggen ihopsydda och det kan bli lite krångel...

• LeWi
    Annaluskan skrev 2009-03-17 15:40:06 följande:
    Mja... jag tror nog inte han är för gammal för det... han har en riddardräkt som åker fram då och då. Och ja... hans osynliga kompis har byggt en koja mellan tre reservmadrasser i källarskrubben... hahah. Han är inte så stor som han tror heller. Men det är mycket döskallar och sånt. Jag har funderat på att applicera döskallar eller nåt på lite enklare rejälare köpesbyxor... men då är det det att då är plaggen ihopsydda och det kan bli lite krångel...
    Äsch! Applikationer syr du ju lätt på för hand
    Go for it!
    I reject your reality and substitute my own.
  • skorpionen80

Pyjamaskudde
    Sängkläder & gardin i något tyg han tycker om
    Sittpuff
    Indiantält
    det är några saker jag kommer på som man kan sy åt ett barn..

• Annaluskan

Jag hade en rejäl bit stretchigt tyg, liknande som tjockare t-shirts. Det var vitt med fula missfärgningar. Så nu slängde jag det i maskinen med svartfärg så får vi se. Kan bli sagda mysbyxor av det. Med döskallar på såklart. *suckar*

• Annaluskan

Ja det har inte blivit några byxor ännu, men en mössa i alla fall. Det finns bild i min blogg. Sonen var mäkta nöjd att fått något sytt av mig, och jag får ännu sämre samvete för att det blir så lite åt honom! YNKE!

Svar på tråden Sy till 7-årig grabb?